Israel Hayom

אותו האדון בשינוי הפאסון

פיפ"א 18 הוא משחק זורם, איכותי ומגוון ● אז מה הבעיה? כי כאלה בדיוק היו המשחקים גם 2016־ב וב־7102 ● החברות ממשיכות להוציא משחקי ספורט בכל שנה, גם אם אין חידוש של ממש - אבל כל עוד יש מי שקונה, המצב לא ישתנה

- פחות אהבנו: אין חידוש משמעותי של ממש

יש משהו מבלבל במשחקי ספורט שיוצאים מדי שנה. האוהדים מצפים בכיליון עיניים למשחק החדש, מזמינים אותו ברכישה מוקדל מת ועוקבים אחרי כל פרט לקראת ההשקה, בייחוד בנוגע לציוני השחקנים ועדכוני הסגלים. ואז המל שחק יוצא, וברוב המקרים אנחנו נוכחים לגלות שחוץ משוק ההעברות ועוד כמה שדרוגים זניחים בגיימפליי עצמו - זו אותה הגברת בשינוי אדרת. כשהבכירים בחברה שמשווקת את המשחק בארץ הסבירו בהשקה החגיגית שהחידוש הגדול הוא הדגש ששמו על הנראות של הקהל והשירים באצטדיונים - פה כבר חשדנו שמדובר במשחק חדשלישן. כששאלנו על חידושים מהותיים במשחק עצמו, קיבלנו תיאורים יפים על "החוויה" החדשה.

לפעמים במשא ומתן

כמו בשנה שעברה, חברת ‪EA SPORTS‬ שמל פתחת את פיפ"א ,18 כמעט לא הצליחה לחדש דבר במשחק עצמו. בשנה שעברה יצאה בשורה של ממש עם מצב סיפור חדש שעוקב אחר כדורגלן מבטיח בשם אלכס האנטר, והשנה אנחנו מקבלים את המשך העלילה מאותה נקודה שבה נעצר הסיל פור בעונה שעברה.

הדיאלוגים של אלכס עם הכוכבים האורחים )כריסטיאנו רונאלדו, אנטואן גריזמן, ריו פרדיננד ואחרים) קולחים ומשעשעים, ומצב הסיפור כולו נותן פן עמוק יותר למשחק, בייחוד אם השחקן בוחר "להינעל" על התפקיד של האנטר בלבד ולא לשלוט על הקבוצה כולה.

חידוש משמעותי נעשה במצב הקריירה, שבו אתם מנהלים קבוצה כמנג'ר. השינוי הגדול ביותר הוא במערכת המשא ומתן עם שחקנים שבהם אתם חושקים באמת. לא עוד שליחת הצעה באילמייל והמתנה לתשובה: השנה יש דיאלוג אמיתי, מו"מ בזמן אמת על כסף, תנאים, מעמד וכו' - מה שהופך את ניהול הקבוצה לריאליסטי יותר. ועל דיין, מחלה ישנה שחוזרת גם השנה היא העובדה הלא מציאותית שבתוך עונה אחת מועדון קטן כמו ווסטהאם יכול למשוך שחקן כמו גארת' בייל, אם רק יציע את הסכום הנכון.

האח הקטן מהכדורסל

אז מה בכל זאת חדש במשחק עצמו? הוא זורם יותר, הכוונה לשבירת השבלוניות המוכרת משנים קודמות, שבה למשל כששחקני ההגנה מוסרים זה לזה, הם נעמדים במקום וממתינים שהכדור יגיע אליהם. השנה הם דינמיים יותר והאינטליגנ­ציה המלאכותית של השחקנים שופרה גם היא.

גם שיטת המשחק הידועה לשמצה שבה שחקן לוקח כדור ובדריבל אחד עובר מגרש שלם רוסנה, עם יכולות ריאליסטיות יותר של שחקני ההגנה בתיקולים ובהפעלת הלחץ על היריב.

בזאת מסתיים פרק החידושים. ייתכן שהסיל בה לחידושים הדלים היא שגם בכדורגל, כמו בכדורסל, קיימים שני משחקי על - פיפ"א 18 ול.NBA2K שני המותגים הללו היו לפני כמה שנים המשחקים הפחות טובים בשוק, לעומת פרו אבולושן בכדורגל ול‪NBA LIVE‬ בכדורסל. בשל נים הללו מפתחי המשחקים השקיעו משאבים עצומים כדי להתחרות, ובשלוש השנים האחרול נות חוותה חברת ‪EA SPORTS‬ הצלחה מסחררת בפיפ"א במקביל להתרסקות של ‪NBA LIVE‬ שאף ירד מהמדפים לכמה שנים.

השנה ניסו בל‪EA SPORTS‬ להחיות את NBA LIVE וברשת החלו לעלות טענות שרוב המל שאבים הוקדשו למשחק הכדורסל וכן פיפ"א 18 יצא בלי בשורה של ממש. משחק הכדורסל, אם התעניינתם, הושק כמעט בהחבא, ללא שיווק אמיתי, ונחל כישלון מוחץ מול המתחרה של .2K

ההתפתחויות הללו בשוק משחקי הספורט העול נתיים אמורות להביא לכך שהמשחקים עצמם ייצאו בתדירות נמוכה יותר, של פעם בשנתיים או שלוש, ושמדי שנה יוציאו רק עדכון לסגלים החדשים של הקבוצות. אך כל עוד המשחקים הללו נשארים בצמרת רבי המכר - אנחנו ניאלץ להל סתפק מדי שנה במשחקים "חדשים" שהם בעצם מיתוג מחדש של אותו משחק ישן.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel