Israel Hayom

מתחת לפני השטח

ריברדייל, עונה שנייה, נטפליקס

-

כדור שנורה בפרק האחרון של העונה הראשונה של "ריברדייל" יוביל את העונה השנייה של הסדרה, שהיא שילוב מוזר של דרמת פשע טובה ו"בוורלי הילס "90210 בגרסת המקור. חבורת התיכוניל סטים שמנסה לפענח מי עומד מאחורי הירי על אבא של ארצ'י )אגב, בתפקיד אבא של ארצ'י משחק לוק פרי, ששיחק את דילן ב"בוורלי הילס"), תמשיך לגלות עוד חלקים בפאזל ועל הדרך להתאהב, להל תאכזב ולשתות מילקשייק אצל pop's - הפיץ' פיט המקומי.

אני מודה שעל הנייר, השילוב בין הז'אנרים הכל כך לא קשורים לא אמור לעבוד, אבל "ריברדייל" כתובה טוב ובעיקר מצולמת נהדר. ניכר שבכל סצנה הושקעה מחשבה בפרטים הקטנים, החל בתנועות המצלמה, בארט ובפסקול, שיחד יוצרים קומפוזיציה אסתטית שלמה.

"ריברדייל" לא חפה מעלילה מאולצת לפרקים. המשטרה המקומית כל כך אימפוטנטית, שהיא לא היתה מצליחה להגיע לחקר האמת גם אם היו מגישים לה את הרוצח, כלי הרצח והמניע על מגש של כסף - הכל בשם קידום העלילה. גם טעויות קטנות ומעצבנות כגון בעיות בהמשכיות )שימו לב בפרק הראשון לליפסטיק האדום על המצח של לוק פרי לפני שהוא מתעורר מהניתוח ואחריו) קצת פוגמות בצפייה.

בעונה הראשונה כל פרק חשף עוד רמז בדרך לפתרון הירצחו של ג'ייסון, אבל רק לכאורה. כי סדרה טובה תמיד תגרום לצופה לחשוב שמישהו אחר )ולא הרוצח האמיתי) הוא מי שהיה לו מניע לרצח. ביל נתיים הגופות מתחילות להיערם, וארבעת החברים ג'אגהאד, בטי, ארצ'י וורוניקה עולים שלב ביחסים במקביל להמשך הניסיונות להבין מי לחץ על ההדק וניסה לחסל את אבא של ארצ'י.

נטפליקס משחררת פרק בכל שבוע, ולכל מכורי הבינג' נותר רק לכסוס ציפורניים עד הפרק הבא. שווה צפייה.

 ??  ?? "ריברדייל". כתובה היטב ומצולמת נהדר
"ריברדייל". כתובה היטב ומצולמת נהדר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel