Israel Hayom

האיש שהשכיח את טייריס רייס

ההופעה של פייר ג'קסון שלשום בבאמברג הסירה את ספקות הקיץ ● מכבי ת"א ממשיכה להעדיף ניצחונות על ישראלים ● ועל התחרות החלקית בלבד ביורוליג ● 3 הערות על המחזור הראשון של המפעל

- אלי סהר

11 12 עירוני נס ציונה מכבי חיפה 1 0 -14 0 1 0 1 בל41 ביולי הוחתם פייר ג'קסון במכבי ת"א. בימים שאחרי, כאשר ברצלונה וטייריס רייס שידרו שאפשר להגיע להסדר עם הצהובים, היו כאלה במכבי שהצטערו על הסיכום המוקדם. רייס הוא גם שחקן עם ניל סיון יורוליג וגם קורץ לאלפי המנויים שהתחבטו אם לתת הזדמנות נוספת לאימפריה שקרסה.

מאחר שג'קסון הוחתם על החוזה היקר בקבוצה העונה )כמיליון דולר) וההכנה שלו היתה בעייתית, במכבי היכו על חטא וקיוו לטוב. הטוב הזה הגיע מוקדם מהצפוי. בעוד רייס נראה עצבני ושבע ביורובאסקט האחרון, ג'קסון הוא הג'וקר בחפיסה של נבן ספאחיה. היו שטעל נו שמכבי הביאה רכז שכונתי שטעון הוכחה, אבל ג'קסון הראה שליטה נהדל רת במשחק וקבלת החלטות מושכלת.

יכולת הקליעה הנדירה של ג'קסון מבחוץ שהפגין בבאמברג )החלשה מבין קבוצות היורוליג נכון לעכשיו) רק עשויה להקל בהמשך כאשר קבול צות ישברו את הראש איך עוצרים אותו באחד על אחד או בחסימה בין שניים עם 2 אלכס טיוס. זה לא היה המשחק הראשון או האחרון שבו הצברים של מכבי לא ראו או יראו פרקט. לפני ארבע שנים פציעתו של יוגב אוחיון הובילה לאפס דקות של הישראלים בהפסד הביתי לבאסקוניה וכך גם בחמישי בעקבות הווירוס בבטנו של יובל זוסמן. זהות של מנצחת חשובה למכבי יותר מהזהות הישראלית, למרות שחלק לא מבוטל מאוהדי הקבוצה לא מאושר מהתהליך. השאלה היא האם צריך להילחם עבור שחקנים שסירבו לשחק בקיץ האחרון בנבחרת ישראל כדי שלפחות יהיו עלה התאנה של המועדון? מלאגה, מחזיקת היורוקאפ, ניצל חה את פנאתינייקו­ס. פרט לעול בדה שרוב קבוצות היורוליג נחלשו, יש משהו די פגום בליגה שאין בליגה הזו יורדות.

גם בעונה שעברה רוב קבוצות הצל מרת ביורוקאפ היו טובות יותר מתל חתית היורוליג, אבל כשהחתול שומר על השמנת עם חוזים של עשר שנים לא צפוי שינוי באופק שיגרום לתחל רותיות אמיתית וחבל.

 ?? צילום: יהודה בן יתח ?? ג'קסון. התוצר שלו הגיע מוקדם מהצפוי
צילום: יהודה בן יתח ג'קסון. התוצר שלו הגיע מוקדם מהצפוי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel