Israel Hayom

הפיטורים בנגב קרמיקה הוקפאו

יש תקווה ל 140 העובדים? ההנהלה וההסתדרות פתחו במו"מ ●

- גדי גולן וחזי שטרנליכט

עובדי מפעל נגב קרמיקה בירוחם, שהתבשרו ביום שישי כי מקום עבודתם עומד בפני סגירה, יכולים לנשום לרווחה - בינתיים. אמש החלו מגעים טלפוניים בין ההסתדרות להנהלת המפעל, תוך התערבות גורמים ממשלתיים ונראה כי נמצא פתרון, לפחות זמני.

על פי ההסכמות שהתקבלו, ההנהלה נעתרה לבקשת ההסתדרות לדחות את הפיטורים בחודש ולהמשיך את המו"מ כדי למצוא פתרון חלופי לסגירת המפי על ולפיטורי 13%8 עובדיו, שמתוכם 112 נתאגדו ב"הסתדרות החדשה".

כשהגיעו העובדים למפעל בבוקר יום שישי, לא הורשו להיכנס אליו. את ההסבר קיבלו במכתבי שימוע לקראת פיטורים שנמסרו להם בצירוף מכתב מהמנכ"ל, אורי גלבוע, שבו צוין כי "ההנהלה ניסתה למצוא כל פתרון אפי שרי שימנע את סגירת המפעל, אך לא הצליחה". גלבוע הפנה אצבע מאשימה, בין השאר, כלפי תוכנית "מחיר למשתי כן" של שר האוצר משה כחלון, שהובילה להורדת עלויות בניית הדירות ולכך שקבלנים "מחפשים לקנות אריחי פורי צלן במחיר זול ממחיר הייצור במפעל". לדבריו, "במחצית השנה החולפת ניסיי נו בכל דרך להציל את המפעל. פעלנו בכיוונים שונים: הקטנת עלויות, שיפור תהליכי ייצור, גיוס תמיכה מגופי ממשל והגדלת ביקושים".

"אין תקומה למפעל"

עוד מוסיף גלבוע כי "המפעל מפסיד בכל חודש שני מיליון שקלים (לעומת עלות היבוא)", וכי משרד רואי החשבון המלווה ובוחן את פעילות החברה קבע כי "אין תקומה למפעל". אך למרות זאת, דרשה ההנהלה תוכנית התייעלות עמוקה. גלבוע ציין שההסתדרות וועד העובדים "לא הבינו את עוצמת הבעיה והדחיפות הנדרשת ביישום פתרון. מעבר לזה, לא היתה כל כוונה מצדם לנהל מו"מ מהיר בלוח זמנים צפוף וברור ולא קיבלנו הצעה רצינית אחת לשינוי, ולו הקטן ביותר. במקום זאת, קיבלנו רשימת דרישות ומשיכת זמן".

יוזכר שלפני שנתיים ההסתדרות החדשה הצליחה להעביר אליה את עובדי המפעל, שהיו מאוגדים עד אז ב"הסתדרות הלאומית". כחלק מהעי ניין ההסתדרות החדשה הפגינה תקיפות רבה יותר נגד ההנהלה, שעליה הלינה זו האחרונה.

"מנהלים מאבק לא קל"

מאוחר יותר ביום שישי, טרם כניסת השבת, פנתה ההסתדרות בבהילות לבית הדין לענייני עבודה בבאר שבע בבקשה להוצאת צו מניעה נגד הפיטורים בנגב קרמיקה. הבקשה, נמסר מההסתדרות, הוגשה "עקב חוסר תום לב של הנהי לת המפעל במו"מ מול ההסתדרות וועד העובדים".

משה סלומון, העובד בחברה זה 3%5 שנה, אמר ל"ישראל היום" כי "הנהלת החברה פוגעת בנו מאוד קשה ובאופן הכי כואב ושרירותי. העובדים נתנו פה את החיים שלהם. הם לא מכירים שום

 ??  ??
 ??  ?? מפעל נגב קרמיקה בירוחם
מפעל נגב קרמיקה בירוחם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel