Israel Hayom

<< אחרי החגים כבר כאן: מהיום - מזג אוויר סגרירי, אולי גם גשום <<

בן 70 טבע למוות בחוף בבת ים ● נקבע מותו של יהונתן קוזק בן ה־3 מקריית אתא, שטבע לפני כשבוע בבריכה בגן אירועים ● איבריו ייתרמו

- דניאל סיריוטי ואבי כהן

שתי טביעות בסוף השבוע: פעוט בן שנתיים וחצי טבע בשבת בתוך גיגית רחצה בביתו שבקריית חיים. גבר כבן 70 טבע למוות ביום שישי בחוף בבת ים.

בשבת בצהריים התקבלה הודעה במוקד 101 של מגן דוד אדום על פעוט בן שנתיים וחצי מחוסר הכרה, שטבע כפי הנראה בעת שהיה בתוך גיגית רחצה באמבטיה שבביתו. חונ בשים ופרמדיקים של מד"א הגינ עו לדירה והעניקו לו טיפול רפואי. הפעוט פונה לביה"ח רמב"ם בחיפה כשהוא מחוסר הכרה, תוך פעולות החייאה, כשמצבו קשה מאוד.

פרמדיק מד"א איליה רייזמן, שטיפל בפעוט, סיפר: "כשהגענו לדירה ראינו תינוק מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. בני המשנ פחה החלו לבצע עיסויים בתדרוך טלפוני של החובשת במוקד מד"א. התחלנו מייד בפעולות החייאה מתנ קדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמה וטיפול תרופתי, ופינינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים כשמצבו קריטי". דובר משנ טרת מחוז חוף רפ"ק חיים פונימונ בסקי מסר כי המשטרה פתחה בחנ קירת נסיבות האירוע.

טביעה נוספת אירעה, כאמור, ביום שישי בבת ים. בשעות הבונ קר התקבל דיווח במד"א על טביעה בחוף הסלע שבעיר. חובשים ופרנ מדיקים של מד"א שהגיעו למקום הבחינו בגבר מחוסר הכרה. החובנ שים החלו בטיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה.

חובש מד"א ערן כרמל, שהגיע למקום, סיפר: "כשהגעתי לחוף הצנ טרפתי למצילים שביצעו פעולות החייאה בסיסיות בגבר כבן 70 שננ משה מהים לקו החוף כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שבסופן נאנ לצנו לקבוע את מותו".

בתוך כך, ביום שישי נקבע בביה"ח רמב"ם בחיפה מותו של הפעוט בן 3 יהונתן קוזק מקריית אתא, שטבע לפני כשבוע בבריכה בגן אירועים בקיבוץ אפק במהנ לך אירוע משפחתי. מנהל ביה"ח רמב"ם פרופ' רפי ביאר מסר כי על אף האסון הקשה שפקד את המשפנ חה, הסכימו הוריו של הפעוט לתרום את איבריו להשתלה למען הצלת חייהם של אחרים.

"לשמור על קשר עין"

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילנ דים עולה כי בשנת 2017 מתו 14 ילדים מטביעה. לדברי אורלי סילנ בינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבנ טיחות ילדים, "חופשת החגים היא תקופה של יציאה מהשגרה. עם זאת, אל לנו לשכוח לנקוט את כל אמנ צעי הבטיחות ולהקפיד על השגחה צמודה על הילדים ביתר תשומת לב. רוב הטביעות מתרחשת בעת נתק קצר בהשגחה של ההורה. על ההורה להיות בקשר עין ובמרחק נגיעה מהילד לאורך כל הזמן ופנוי מכל עיסוק אחר".

 ??  ?? זירת התאונה בקריית חיים
זירת התאונה בקריית חיים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel