Israel Hayom

טלטלה בהוליווד: גם האקדמיה נגד ויינשטיין

הארגון היוקרתי, שמחלק את פרסי האוסקר, התכנס לדיון חריג בפרשת עבירות המין ● גם הבמאי המוערך אוליבר סטון ומנהל אולפני אמזון הואשמו בהתנהגות לא ראויה כלפי נשים ● גל גדות: "עומדת לצד הנשים"

- אלי לאון וסוכנויות הידיעות

הוועד המנהל של האקדמיה האמריקנית לקולנוע התכנס אתמול לדיון חירום בגילויים על מפיק העל ההוליוודי הארווי ויינשטיין. בתוך כך, במסגרת גל הגילויים בע קבות פרשת ויינשטיין, הבמאי הוותיק אוליבר סטון ומנהל אולפני אמזון הואשמו כי התנהגו באופן לא ראוי כלפי נשים.

בניגוד למקרים דומים שהתרחשו בעבר שבהם האקדמיה לא נקטה צע דים נגד מואשמים בתקיפות מיניות, ייתכן כי במקרה זה יינקטו סנקציות נגד ויינשטיין על רקע הגילויים נגדו.

בד בבד השחקנית הישראלית גל גדות צירפה את קולה לפרשה כאשר פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה כי "בריונות והטרדה מינית אינן מקוב לות! אני עומדת לצידן של כל הנשים האמיצות שהתגברו על פחדיהן ומדב רות. אנו עומדות יחד. כולנו מאוחדות בתקופה זאת של שינוי".

הבמאי והמפיק אוליבר סטון, שיצא להגנתו של ויינשטיין לפני כמה ימים, הואשם במהלך סוף השבוע כי תקף מי נית דוגמנית "פלייבוי" ושחקנית בשם קרי סטיבנס .(48) לטענתה, בתקרית שהתרחשה לפני 26 שנים, סטון ניגש אליה במהלך מסיבה והחל לגעת בשדיה כשהוא מחייך. "זה היה כמו כלום עבורו. כאילו היה מדובר באינסטינקט". כמו כן, השחקנית פטרישה ארקט סיפרה כי הר גישה לא בנוח בעקבות כמה מפגשים עם סטון שבהם שוחחו על סרט בעל תכנים מיניים מאוד, וכי הוא כעס כשהיא הגי עה לאחד המפגשים עם בן זוגה.

בוב ויינשטיין, אחיו ושותפו של הארווי, טען אתמול כי לא ידע כלל על התנהלותו הבלתי ראויה של אחיו. "אני מוצא עצמי בסיוט. אחי גרם לסבל משמעותי. כהורה לשלוש בנות אני מצהיר מדם ליבי: ליבי שבור על הנ שים שבהן הוא פגע".

בתוך כך, אתמול דווח כי צרפת שו קלת לשלול מוויינשטיי­ן את אות לגיון הכבוד שהוענק לו בעבר.

נכון לסוף השבוע האחרון, 34 נשים הצהירו כי ויינשטיין תקף אותן או ניסה ליזום מגע מיני בניגוד לרצונן. ארבע מתוכן טוענות כי המפיק היהודי בן ה 65 אנס אותן. סדרת הפרסומים נגד ויינ שטיין שהחלו בתחילת החודש בעקבות תחקיר של ה"ניו יורק טיימס", פתחה תיבת פנדורה וכעת יותר ויותר נשים, ובהן אנג'לינה ג'ולי, קארה דלווין וג ווינת' פאלטרו, מספרות על תקיפות מיניות והתנהלות לא ראויה מצידם של בכירים בתעשיית הבידור האמריקנית.

אחת המתלוננות הקולניות ביותר בפרשה זאת היא השחקנית רוז מק'גוון, שעל פי הדיווחים זכתה בעבר לפיצויים בסך 100 אלף דולר מצידו של ויינשטיין בעקבות מפגש ביניהם. לטענתה, הוא אנס אותה בתקרית שהתרחשה ב .1997

במהלך סוף השבוע מק'גוון פרסמה סדרה של ציוצים שהופנו לג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, וטענה בין השאר כי "אמרתי למנהל אולפני אמזון )רוי פרייס; א"ל( שוויינשטיי­ן אנס אותי. אמרתי זאת כמה פעמים. הוא אמר שזה לא הוכח. אני השבתי שאני ההוכחה".

בתזמון מעניין פרייס הושעה מתפ קידו באותו יום בעקבות תקרית אחרת שבה היה מעורב לפני שנתיים, אז העיר הערות מיניות למפיקה של אחת הסד רות המופקות על ידי אמזון. המפיקה, אייסה האקט, סיפרה כי פרייס העיר לה הערה מינית בוטה כמה פעמים במהלך נסיעה משותפת במונית. אף שאמרה לו שהיא לסבית הוא המשיך להטרידה, ובמהלך אירוע חברתי של החברה באותו יום ניגש ואמר לה "מין אנאלי". למרות שאמזון מינו בעבר חוקר חיצוני לפרשה, פרייס הושעה רק לאחר שהאקט סיפרה על התקרית למגזין "הוליווד ריפורטר".

כמו כן, אמזון הודיעה במהלך סוף השבוע כי היא מפסיקה את שיתוף הפ עולה עם חברת "האחים ויינשטיין", כולל הפקת סדרה יוקרתית שבה היה אמור לככב השחקן רוברט דה נירו.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? המתלוננות נגד ויינשטיין
צילום: אי.אף.פי המתלוננות נגד ויינשטיין
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? אוליבר סטון
צילום: אי.פי.אי אוליבר סטון
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? גל גדות
צילום: אי.אף.פי גל גדות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel