Israel Hayom

תלונה למח"ש: "לפתוח בחקירה פלילית נגד המפכ"ל בשל ההדלפה ל'עובדה'"

- איציק סבן

עו"ד פנחס פישלר הגיש אתמול תלונה נגד מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, לראש מח"ש וליועמ"ש, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד המפכ"ל בשל הראיון שה עניק לתוכנית "עובדה", שבה נחשף לדבריו כי המפכ"ל הדליף לאילנה דיין כי ראש הממשלה צפוי להיות מזומן להעיד בפרשת הצוללות.

"לראשונה מודה המפכ"ל בפה מלא, בפרהסיה, קבל עם ועדה מול מצלמות ומיקרופון כי עבר לכאורה עבירה חמו רה: הוא הדליף, לכאורה, חומרי חקירה רגישה - אולי הרגישה ביותר - לעי תונאית", נטען במכתב.

מכתב התלונה מתייחס לראיון שה עניק המפכ"ל ביום רביעי שעבר, יום לפני שבמשרדי להב 433 התקיימה פגי שה של צמרת אגף החקירות והמודיעין והמפכ"ל לעניין "המלצות המשטרה" בתיקי 1000 ו .2000 במכתב התלונה מצטט עו"ד פישלר קטע קצר ששודר בתוכנית שהוקלטה זמן רב לפני שפור סמה בתקשורת הידיעה על כך שנתניהו עומד לתת עדות בפרשת הצוללות. דיין אומרת כך: "לפני חודש אתה אמרת מול המצלמה שראש הממשלה צריך לבוא לתת עדות בפרשת הצוללות... אתה מב טיח הבטחה... בענייני ראש הממשלה, ואפילו להביא אותו לתת עדות בפרשת הצוללות אתה לא מצליח?".

אלשיך צוחק ותוהה: "למה את חוש בת שאני לא מצליח?" ודיין השיבה: "כי אנחנו ישבנו לפני חודש, אמרת לי מול המצלמה הזאת שראש הממשלה צריך לבוא לתת עדות, יוזמן לתת עדות בפ רשת הצוללות". אלשיך הגיב: "בוודאי. רק כמו שאת מבינה, יש שיקולים מתי נכון לעשות מה".

במכתב טוען עו"ד פישלר כי דבריו של המפכ"ל נאמרו בהיעדר כל סמ כות, וזאת משום שרק היועץ המשפ טי לממשלה מוסמך להתיר זימון של ראש ממשלה למסור עדות, ומזכיר כי היועמ"ש הודיע כי 'ראש הממשלה אינו חשוד בפרשה'". עו"ד פישלר מדגיש במכתבו את חומרת ההדלפה ומציין כי המפכ"ל עצמו "הזהיר חזור והזהר את פקודיו לבל ידליפו לתקשורת מחקירות המשטרה פן יבולע להם אף תוך ש'איים' לעשות, מבלי היסוס, שימוש במכשיר הפוליגרף, זאת, על מנת לאתר את אותם המדליפים". כעת, טוען פישלר במכ תב לראש מח"ש, "נדמה, שבראש המ דליפים לכאורה, עומד וניצב לו דווקא המפכ"ל, זה העומד בראש הפירמידה, זה האמור לשמש דוגמה אישית ומופת לכל פקודיו.

"הדלפות זדוניות אלו, הבאות והיוצאות בכוונת מכוון", טוען עו"ד פישלר בתלונתו,"פוגעות ופוגמות כדי שורשן בטוהר החקירה".

 ?? צילום: ליאור מזרחי ?? עו"ד פישלר
צילום: ליאור מזרחי עו"ד פישלר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel