Israel Hayom

בזמן כהונת מרקל: זינוק בסיוע הכספי של ממשלת גרמניה לאונר"א ולרשות

אחרי שטראמפ חתך, הסיוע הגרמני לסוכנות הפליטים הפלשתינית דווקא קפץ מכ 3 מיליון יורו ב 2005 לכ 80 מיליון ב 2017 ● זעם בבונדסטאג: "שערורייה"

- אלדד בק ברלין

יממה לפני השבעתה של ממשלת מרקל הרביעית, נחשף מידע רשמי על זינוק משמעותי ביותר בכספי הסיוע שמעניקה ממשלת גר מניה לסוכנות הפליטים הפלשתינית, אונר"א, ולרשות הפלשתינית, ב 12 שנות כהונתה של מרקל כקנצלרית.

מידע זה עולה מתשובת ממשלת גרמ ניה לשאילתה שהגישה סגנית יו"ר מפ לגת "אלטרנטיבה לגרמניה", ביאטריקס פון שטורך. פון שטורך התחייבה בראיון שהעניקה לאחרונה ל"ישראל היום" לב דוק את סוגיית הסיוע הכספי הגרמני לפלשתינים, ולהעלות את הנושא לדיון.

לפי המידע שמסרה ממשלת גר מניה, גדל הסיוע הכספי הגרמני לאונר"א מכ 3 מיליון יורו בשנת 2005 - השנה שבה החלה מרקל לכהן - לקרוב ל 80 מיליון יורו ב ,2017 וזאת בשעה שארה"ב מקקצת בתקציב. השנה נכלל בתקציב הגרמני סכום סיוע של כ 17 מיליון יורו. בתקציב מובהר שממשלת גרמניה תב דוק את הגדלת הסיוע. בקווי היסוד של הממשלה הגרמנית החדשה נכלל סעיף שמדבר על פעולה גרמנית במוס דות האיחוד האירופי להגדלת הסיוע לאונר"א, לנוכח החלטת ארה"ב לקצץ את תמיכתה באונר"א, על רקע הפ רות חוזרות מצידו של מנדט הפעו לה שלו הוא מחויב, ואימוץ מדיניות אנטי ישראלית.

תשובת ממשלת גרמניה לשאילתה מגנה על סוכנות אונר"א מפני ההאש מות, שחומר הלימוד במוסדותיה כולל הסתה נגד ישראל. הסיוע הגרמני לר שות הפלשתינית גדל מ 15 מיליון יורו ב 2005 ליותר מ 56 מיליון ב .2017 מדובר רק בסיוע ממשלתי, ולא בסיוע שמגיע באמצעות קרנות פוליטיות וארגונים עצמאיים. בשנים מסוימות התבקשה ממשלת גרמניה על ידי יש ראל להגביר את התמיכה ברשות, כדי לסייע ביצירת תנאים נוחים לקידום תהליך שלום.

פון שטורך אמרה ל"ישראל היום": "בעוד מרקל טוענת שהיא פועלת נגד האנטישמיות, תומכת הממשלה הגרמ נית במימון שהיא מעניקה לאונר"א בש נאת יהודים וישראל על חשבון משלמי המסים הגרמנים. זו שערורייה פוליטית. יש לבטל את התמיכה הזו באונר"א".

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? מרקל
צילום: אי.פי.אי מרקל
 ??  ?? בי"ס של אונר"א
בי"ס של אונר"א

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel