Israel Hayom

צה"ל נערך ל"צעדת בקבוקי התבערה" בגדר

חמאס הקצה 10,000־כ ליטר סולר לטובת הכנת הבקת"בים ● "ישמש תרגול לאירועי יום האסיר השבוע"

- דניאל סיריוטי וניקי גוטמן

כוננות בדרום לקראת צעדת הבקת"בים: חמאס ממשיך להיערך לקראת ההתפרעויות היום ומחר, שבמסגרתם יחולקו למשתתפים אלפי בקבוקי תבערה שהוכנו מראש ובאמצעותם ינסו המפגינים להבעיר את גדר הגבול ולגרום לה נזק.

גורמים בעזה דיווחו ברשתות החברתיות כי חמאס הקצה 10,000־כ ליטר סולר לטובת הכנת בקבוקי התבערה. גורם בכיר בארגון אמר ל"ישראל היום" כי סמיכות ההפגנה בסוף השבוע הקרוב ליום האסיר הפלשתיני, שיחול ב־71 באפריל, תשמש למעשה "ניסוי כלים" לאירועי יום האסיר, שיצוינו גם בגדה המערבית: "יום האסיר הפלשתיני נוגע לכל משפחה ומשפחה בעם הפלשתיני. אנו צופים מחאה מאסיבית, וסוף השבוע הקרוב ישמש לתרגול".

חמאס ומארגני האירוע צופים כי מספר המשתתפים בהפגנה בסוף השבוע יהיה זהה למספר המשתתפים בשני סופי השבוע הקודמים מאז החלה המחאה בצד העזתי של הגדר ויעמוד על 30,000-25,000 מפגינים.

בצה"ל ממשיכים להיערך לכל תרחיש, אך מצפים לכמות פחותה של מפגינים שיגי־ עו לגדר. הקב"טים בעוטף עזה עברו תדרוכים אחרונים עם גורמים צבאיים כהכנה למה שעלול להתרחש.

בתוך כך, שרי החוץ של מדינות ערב ישתתפו בכינוס חירום של הליגה הערבית אשר צפוי להתקיים בסעודיה ביום ראשון. לפי דיווחים בכלי התקשורת הערביים, הכינוס נערך לאור "ההסלמה ברצועת עזה ותוקפנותה של ישראל כנגד הפלשתינים". עם זאת, יש לציין כי הכינוס נקבע לאחר האירועים בגדר הגבול בעזה בשבוע שעבר ולפני שהגיעו הדיווחים על התקיפה הכימית האכזרית של משטר אסד בעיירה דומא שבצפון דמשק.

צבע אדום בעוטף עזה

צה"ל תקף אתמול בלילה ברצועת עזה מטרת טרור במתחם צבאי השייך לארגון חמאס בצפון הרצועה, בתגובה למטען שהונח בחסות הפרות הסדר ברצועה ושהופעל ביום רביעי האחרון נגד כלי הנדסי של צה"ל. לאחר התקיפה בוצע ירי מקלעים על ידי חוליית מחבלים לעבר אחד מכלי הטיס, שלא נפגע ולא נגרם לו נזק. אך הירי הפעיל אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה וכתוצאה ממנו נפגע בית באחד היישובים במועצה אזורית שער הנגב, הסמוך לגן ילדים. כדורים חדרו לתוך הבית, אך לא היו נפגעים.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? שורפים דגלי ישראל בגבול עם עזה
צילום: אי.אף.פי שורפים דגלי ישראל בגבול עם עזה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel