Israel Hayom

בשורה לנכים: החלפתם רכב? לא תמתינו לתג חניה

- שלומי דיאז

הקץ לביורוקרטי­ה לאלפי בעלי תג חניה לנכה: הגיע הסוף לסרבול ברישום רכבים במשרד הרישוי לצורך שימוש בתווי חניה לנכים.

מיום ראשון הקרוב, נכים הזכאים לתג חניה לנכה לא ייאלצו עוד להמתין שבועות עד לקבלת תג חניה חדש, עם החלפת כלי הרכב שברשותם. זאת, בעקבות הנחיה חדשה של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

עד כה, נכים הזכאים לתג חניה שהחליפו את רכבם נדרשו להנפיק מחדש תג חניה לנכה, הכולל את מספר הרישוי של כלי הרכב החדש. לצורך כך נדרשו הנכים להגיש בקשה להנפקת תג חניה חדש במשרד התחבורה. הליך זה נמשך כמה שבועות, ולעיתים אף חודשים, שבמהלכם נאלצו הנכים להתנייד ללא תג תקף.

תגי החניה לנכים, המונפקים כיום על ידי זכיין של משרד התחבורה, נשלחים לזכאים בדואר. ואולם, לעיתים הגעת התגים החדשים לביתם של הנכים אורכת זמן רב, מסיבות שאינן תלויות במשרד התחבורה. לדברי מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנראייל, ההסדר החדש יקל באופן משמעותי על ציבור הנכים הזכאים לתג חניה לנכה וימנע ביורוקרטיה מיותרת ועוגמת נפש לרבים מהם.

אכיפת חניית הנכים מבוצעת באמצעות פקחי החניה, שהתבססו על מספרי הרישוי המצוינים על גבי תג הנכה, והצליבו אותם מול מאגר כלי הרכב הזכאים לחניית נכים, של משרד התחבורה. כדי לייעל את השירות, החליט המשרד לבטל את הדפסת מספר הרישוי של כלי הרכב על גבי תג הנכה, כך שמהשבוע הבא יונפקו התגים ללא ציון מספרי הרישוי.

בעקבות הנוהל החדש של משרד התחבורה, תתאפשר לפקחי החניה של הרשויות המקומיות גישה ישירה למאגר כלי הרכב הזכאים לתג נכה. הפקחים יצליבו את מספרי הרישוי של כלי הרכב החונים בחניות הנכים עם קובץ הנתונים המעודכן של משרד התחבורה.

נוהלי אגף הרישוי במשרד התחבורה מאפשרים לאדם הזכאי לתג חניה לנכה לרשום על תג החניה שברשותו שני מספרי רישוי של כלי רכב לשימושו הפרטי. בעת החלפת אחד מכלי הרכב, נדרש עד היום בעל תג החניה לנכה להחליף את תג החניה שברשותו. מעתה, יוכל בעל התג להישאר עם תג החניה שברשותו ויידרש רק לעדכן את משרד הרישוי בהחלפת כלי הרכב.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel