Israel Hayom

בשביל עצמאות צריך לעבוד

- יוליה גרוס

בימים אלה שבין חג החירות ליום העצמאות אני בוח רת לדבר דווקא על אכזבה. למה? כי מאות מבעלי עסקים, שפתחו עסק מתוך תשוקה אדירה לחירות, חיים בתחושה שהפכו לעבדים של מה שאמור היה לשלוח אותם לחו פשי. אז נכון שהם קיבלו את הזכות לקום בבוקר כשבא להם ולא לתת דין וחשבון לאיש, אבל באותה חבילה יש להם גם טרדות פרנסה המחייבות אותם לעבוד ‪365 ,24/7‬ ימים בשנה. תוסיפו לזה את העובדה שהחוק לא מגדיר ימי חופשה, מחלה או דמי הב ראה לעצמאים וקיבלתם עבדות מב חירה נוסח העידן המודרני. פרדוקס של ממש.

אישית אני חשה שהגעתי לחירות כמעט מוחלטת. ניחשתם נכון, בגלל, או יותר נכון בזכות, השיווק ברשת. אני מודה שגיליתי את הכלים האלה בדרך הקשה. כשפתחתי את העסק העצמאי שלי באביב 2010 עבדתי לפי הספר: עיצבתי לוגו, אתר, ברושורים, הרמתי טלפונים, קבעתי פגישות קרות. הייתי עבד מהזן המשוכלל, שעובד קשה ומ תפרנס מעט, בלשון ההמעטה. בוודאי תופתעו לדעת שהשינוי לא התרחש עם השיווק ברשת, אלא דווקא כשה תחלתי לשלוט בו. יותר נכון לשלוט בשלושת מרכיביו: מדידה, צביעת קהל ואוטומציה. נכון שלאוזן הלא מנוסה מדובר במושגים בסינית עתיקה, אז אסביר אותם.

נתחיל במדידה. אין תסכול גדול יותר מיציאה למהלך שיווקי בלתי הפיך. כלי המדידה הם יחידים מסוגם ומאפשרים הבנה של המהלך השיווקי, הסקת מסקנות ושיפור תוך כדי תנו עה. שלא כמו בהשקעה בשילוט חו צות, או בפרסום בתיבות דואר, מהלך שיווקי ברשת נותן תשובות מיידיות. בפסח האחרון, למשל, יצאתי במבצע שהתנהל ברשת, ובימים הראשונים לא הגעתי לתוצאות משביעות רצון כלל. חשבתי שאולי התזמון לקוי. בעלי העסקים שקועים בהכנות לפסח, לא מתאים להם ללמוד כרגע. תוב נה הגיונית שהייתי מגיעה אליה גם בעידן השיווק המסורתי, בלי הרשת. אבל רגע לפני קבלת החלטה לדחות את הקמפיין אחרי החג, עצרתי והת בוננתי במספרים. הם הוכיחו לי שהיה עניין רב במבצע אבל לא היו רכישות, מה שהבהיר לי ששינוי במידע השיווקי שמופיע על המבצע עשוי להניב את התוצאות שאני מחפשת. צדקתי. השי נוי עשה את העבודה והמבצע גרף הצ לחה. הבנה ושליטה בכלי מדידה נות נות לנו חירות בתהליך קבלת החלטות ומשפרות פלאים את התוצאות.

המושג הבא הוא "קהל צבוע". אחד הנכסים המשמעותיים יותר שלמד תי לבנות עם השנים הוא קהל צבוע. כלומר, קהל שסימנתי ברשת כקהל שמתעניין בחומרים שלי: ביקר באתר שלי, נכנס לדפי המכירה שלי, היה במעורבות עם הפעילות שלי בפייסבוק וכדומה. נכס כזה, שכולל כמה אלפי אנשים, מאפשר לי לייצר מכירות מיידיות כמעט תמיד. זוהי חירות אמי תית שבמובן מסוים דומה לזו של שכיר שיודע שמדי חודש ייהנה משכר לע מלו. אגב, צביעת קהל היא אחת הפ עולות היותר פשוטות בשיווק ברשת.

ומושג אחרון חביב להיום הוא ה"אוטומציה". בפשטות, מדובר בכלי המאפשר לנו לקחת תהליכי שיווק בדוקים ומוצלחים, לשכלל אותם ול גרום להם לעבוד באופן עצמוני, ללא מגע יד אדם. זה אפשרי ואפילו בק לות גדולה הרבה יותר משנראה על פניו. אז אם גם אתם מאוכזבים, זה הזמן לקחת את השליטה על החירות שלכם לידיים ולעשות מעשה. אחרי הכל, אם בני ישראל הצליחו לצאת ממצרים, אנחנו בטח יכולים ללמוד שלושה כלים פשוטים.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel