Israel Hayom

שיר אשיר לדגל

חדרי הכניסה ב 14 בניינים ברעננה הפכו למיצג נוסטלגי ותרבותי של שירי משוררים עבריים וצילומים מראשית ההתיישבות ודגל ישראל ענק יונף על התורן הגדול בעולם

- אילן ליזרוביץ והיאלי יעקבי הנדלסמן

פ רויקט "רובינשטיין על הפארק" ברעננה הוא מיזם ראשון בארץ לדי רות להשכרה ארוכת טווח. לקראת יום העצמאות, מנה ליו מצדיעים למשוררים הישראלים במסגרת חגיגות 70 שנה למדינת ישראל. הפרויקט כולל 14 בניינים, בעוד חדרי הכניסה והלובי עוצבו בעיצוב ייחודי ויוצא דופן בהשראת משוררים ישראלים, מאבני היסוד של התרבות הישראלית, שכתבו שירים שלא נס לחם.

מעצבת הפנים ליאת בלזר נבחרה לעצב את 14 חדרי הכניסה בפרויקט, והעיצוב כולל תמונות בשחור לבן המתעדות את ההיסטוריה של הקמת המדינה, לצד קיר עם מילות שיר קלאסי של משוררים ידועים כמו נתן אלתרמן, שאול טשרניחובס קי, חיים נחמן ביאליק, חיים חפר, נעמי שמר, שמוליק קראוס, אהוד מנור, לאה גולדברג ועוד. בין השי רים שמופיעים על הקירות נמצאים "את אינך יודעת" )טשרניחובסק­י(, "זה קורה" )קראוס(, "שיר מולדת" )אלתרמן(, "זה לא יחזור" )חפר( ועוד. התמונות נבחרו מ"הצלמנייה" בת"א, המנוהלת כיום על ידי הדור השלישי של המשפחה שהקימה אותה ומחזיקה צילומים מימי ראשית הקמת היישוב היהודי והמדינה.

עיצוב חדרי הלובי הושלם בא מצעות ריהוט בסגנון שנות ה ,50 עם ספות וכורסאות מרופדות בס גנון קפיטונאז', גופי תאורה בעי צוב רטרו ומראות עץ עגולות המ חזקות את תחושת הנוסטלגיה, כמו גם שולחנות השבדרון - שולחנות עץ מסיבי, המתחברים בסגנונם וב צבעוניותם לצבעי הספיה - נוזל חום המופק מדיונון והשחור לבן של השי רים והתמונות שנתלו.

כחול לבן - בענק

אבי מרום מילברגר, הבעלים של חברת מרום אפ.ג'י.פי המייצרת דגלי ישראל מתוצרת הארץ, מדווח על מכירות גדולות מהרגיל השנה. "הייתי כאן מחגיגות ה 40 למדי נה, וחגיגות ה 70 מאופיינות בהת עניינות הגדולה מכולן", הוא מעיד, ומספק נתון מעניין: "אנחנו מערי כים שנמכור יותר מ 2 מיליון דגלים השנה". בין המיזמים המיוחדים הוא מציין מיזם גיוס המונים ראשון מסו גו בעולם, להקמת תורן הדגל הגבוה ביותר בישראל, בגובה של 50 מטר )כ 17 קומות( ובעלות של 1.8 מי ליון שקלים. על התורן יתנוסס דגל בגודל 234 מטרים רבועים, שיהיה לדגל המתנופף הגדול ביותר בי שראל. הדגל יונף על ראש התורן בסוף השנה או בתחילת ,2019 וימו קם סמוך לכביש ,6 שם יהיה מואר בתאורת לד חזקה. כל חלקי הפרויקט המרכיבים את הדגל והתורן מיוצרים בארץ וגיוס הכספים והקמת הפרויקט צפויים להתבצע עד סוף .2018

כמו כן, גם רכבת ישראל מציינת באופן מיוחד את חגיגות ה 70 ליש ראל בהנפקת מיליון כרטיסי נסיעה בעיצוב ייחודי שיימכרו ביותר מ 60 תחנות רכבת.

 ?? צילום: מורג ביטן ?? פרויקט השירים והצילומים בבניין בפארק רובינשטיין ברעננה
צילום: מורג ביטן פרויקט השירים והצילומים בבניין בפארק רובינשטיין ברעננה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel