Israel Hayom

"אני עושה הכל כדי להחזיר לאמי, חייב לה"

הילדות כעולה חדש )"אמא נלחמה בשיניים בשבילי"(, הקשר המיוחד עם עמיר תורג'מן )"עיצב אותי כבן אדם"( ומאבק ההישרדות עם מ.ס אשדוד )"החזרה של ג'קי בן זקן נתנה לנו פוש אדיר"( לפני המפגש החשוב בשבת מול הפועל עכו, שחר פיבן בראיון

- ליאב נחמני

בחודש ינואר ביצעה מ.ס אש דוד מיני מהפכה בסגל. בין הש מות שצורפו היה הבלם שחר פיבן, שאותו רצה עמיר תורג'מן לנוכח היכ רותו עימו ממחלקת הנוער במכבי ת"א, ולאחר מכן כשאימן אותו בבית"ר ת"א/רמלה מהליגה הלאומית.

כשלושה חודשים מאוחר יותר, ואפשר לומר שפיבן הוא מההפתעות הנעימות של אותו חלון ההעברות. הוא תקע יתד ב 11 של אשדוד וייצב )יחסית( את חו ליית ההגנה של קבוצת התחתית. בראיון ל"ישראל היום" נזכר פיבן (22) בהחל טה ששינתה כיוון לקריירה שלו: "עמיר מכיר אותי, בשיחה איתו הוא אמר, 'אתה שחקן ליגת העל לגיטימי ואני נותן לך את ההזדמנות'. הוא גם אמר לי שאני לא שחקן הרכב, אבל הבהיר שהכל תלוי בי. הצ'אנס שלי הגיע אחרי שאחד הבלמים שלנו הורחק ופתחתי מול מכבי חיפה, נגמר 0:0 ומשם פשוט המשכתי".

"היו לי הרבה מאמנים, אבל עמיר עיצב אותי כבן אדם", סיפר הבלם על הקשר המיוחד עם מאמנו, "היה חסר לי הקטע של 'אם אתה עושה משהו, אז עד הסוף'. את זה יש לעמיר בגדול. הקטע הזה באופי שלו שינה את הגישה שלי בכדורגל. אין אצלו אמצע, הכל עד הסוף, לא לוותר בחיים ולשמור על שער נקי. אלה דברים שהיו חסרים לי בתור שחקן נוער שעבר לבית"ר ת"א/רמלה".

במילים אחרות, אתה חייב לו את הפריצה שלך. "מאמנים לא אוהבים לתת לבלם צעיר את המפתחות, תמיד מעדיפים זרים או ותיקים יותר. אני מודה לע מיר ולאשדוד שנתנו לי את ההזדמנות. לא פחדתי מזה שאשדוד היתה מתחת לקו האדום כי האמ נתי בעצמי וידעתי שה פוטנציאל טוב. זה עוד שלב בהתבגרות שלי. זה משהו שרציתי ויד עתי שתחת מאמן שמ כיר אותי אוכל להתפתח ולהשתפר".

לא שוכח מאיפה בא

הסיפור של שחר פיבן מתחיל הרבה קודם. הוא גדל רק עם אמו אוליסיה בראשל"צ, לאחר שעלו יחד לארץ בגיל .7 הוריו התגרשו ואביו נשאר ברוסיה. "גדלתי רק עם אמא שלי ועשיתי את הדרך לבד. היא לא ממש ראתה אותי משחק", הוא מספר.

ברגע שפיבן מספר את סיפור חייו ניכר בקולו כי הוא מתרגש. "כשהייתי קטן אבא שלי רצה שנישאר ברוסיה ואמא רצתה לעלות לארץ. הייתי לבד, אמא עבדה ברוב שעות היום ובכדורגל הרגשתי חופשי, וזה מה ששמר אותי במסגרת, נתן לי דרכים להצליח בחיים. הבנתי שאף אחד לא ייתן לי מתנות, זה מה שהחיים לימדו אותי. כלום לא בא בחינם או בקלות. ראיתי אמא שנלחמה בשיניים בשבילי, שלא מחסירה ממני

 ??  ?? פיבן. הגיע בינואר וייצב את ההגנה
פיבן. הגיע בינואר וייצב את ההגנה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel