Israel Hayom

בפיתה "חיבור טבעי לעצמאות"

-

ומרגישים הזדהות עמוקה איתה ועם ההיסטוריה הישראלית. כבר לפני שנתיים התחלנו לחשוב על אריזה מיוחדת לחגיגות ה .70 השארנו את האריזות הרגילות שלנו, בשילוב צבעי הדגל, כדי שלא תהיה בעיה של זיהוי המוצר במדפים. אנחנו משיקים מאות אלפי יחידות בהשקעה של מאות אלפי שקלים". לדבריו, "בכל דבר יש חישוב כלכלי, אבל גם אם זה היה פחות כלכלי היינו הולכים על זה. השיקול לא היה עלייה במכירות ובשורה התחתונה זה מהלך מיתוגי יותר מאשר כלכלי. רצינו לשלב בין החגיגה של המדינה לח גיגה שלנו, ומי יודע, אולי יהיו כאלה שישמרו את האריזות למזכרת".

מי שלקחה את האלמנט העיצובי צעד קדימה היא חברת סודהסטרים הישראלית, שמשיקה מה דורת בקבוקים רב פעמיים המעוטרים בפניהם של גדולי האומה - הרצל, בן גוריון וגולדה מאיר - כשעל צידם השני של הבקבוקים מודפסת האמרה "לתפארת מדינת ישראל" 59) שקלים לשלישיית בקבוקים(.

לדברי תמיר מלמוד, מנכ"ל סודהסטרים יש ראל, "בחרנו באישים הללו כי אנחנו רואים בהם פורצי דרך. השקענו כ 200 אלף שקלים במהלך הזה ואנחנו משיקים כ 30 אלף מארזי שלישיות. מדובר במהלך שיווקי שמתחבר לאג'נדה הירוקה ולמהות שלנו כחברה ישראלית שלא רק שאינה מתביישת בישראליות שלה אלא גאה בה מאוד. על כל מוצר שאנחנו מוכרים בחו"ל מופיעים דגל ישראל על הקרטון וכיתוב 'תוצרת ישראל' על המוצרים".

המהדורה המיוחדת של סודהסטרים תשווק גם בחו"ל, אף על פי שלא כך תוכנן במקור. מלמוד מספר כי "קיבלנו תגובות מיהודים בחו"ל שרצו גם הם את המוצר והחלטנו מייד לשלוח סחורה גם לארה"ב ולקנדה. כמו כן, שלחנו מוצרים ללקוחות גרמנים שרצו את המוצר ישירות אליהם הביתה".

גם אריזת המרשמלו של חברת "כרמית" מו צעת בעיצוב מיוחד עם הכיתוב 70 שנה בצב עי כחול לבן ותכלת. לדברי שרון קונסטנטיני, מנהלת השיווק של כרמית, "יום העצמאות ול"ג בעומר הם 'חגי המרשמלו'. היתה לנו התלבטות אם להשיק מרשמלו בצבעים כחול ולבן, אבל ויתרנו מכיוון שהכחול הוא צבע מאכל לא בריא. ייצרנו כ 150 אלף יחידות לרגל האירוע, שזה פי שלושה מהייצור הרגיל. רצינו לבוא עם אמירה, אנחנו חברה ותיקה שהוקמה מטעמים ציוניים והחיבור ליום העצמאות הוא טבעי".

גם חברת יוניליוור משיקה אריזות ייעודיות ומהדורות מוגבלות למוצרים פינוק כחול, מיונז תלמה וקורנפלקס תלמה. האריזות משלבות אייקון של ילד עם דגל, לצד הכיתוב "מיוצר במפעל בישראל" עם שנת הייצור. לדברי ארנון שפירא, סמנכ"ל השיווק של יוניליוור, "בחרנו לחגוג בסי מן 70 שנות תעשייה ישראלית כי אנחנו גאים להיות חלק מסיפור ההצלחה של מדינת ישראל. בחרנו שלושה מוצרים כי הם אייקוניים, נמצאים בכל בית בישראל ומובילים בתחומם. מיונז תלמה, למשל, יוצר בתמ"י ב 1947 שהיתה האמא והאבא של תלמה".

ואילו חברת שעוני עדי מציעה שעונים עם עי טור דגל ישראל או מגן דוד בגוף השעון. לדברי שרית שניר חפץ, מנכ"לית שעוני עדי, "המפעל שלנו הוא היחיד שמייצר שעונים בישראל, ואנח נו עושים זאת במשך 33 שנים". לדבריה, "בחרנו בצבע הכחול בלוח השעון כי רצינו שזה יהיה בגוון הלוגו שנבחר לחגיגות ה 70 לישראל".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel