Israel Hayom

מכבי של ישראל

נמרוד לוי הוביל את אשדוד לניצחון שישי ברציפות בהרצליה הפועל ת"א הובסה בנס ציונה, ראשל"צ ניצחה בבכורה של שרף יורוליג: פנאתינייקו­ס בדרך החוצה?

- דורון קרמר

קבוצה עם מאמן. מכבי אשדוד של ברד גרינברג היא כרגע הדבר היציב והבריא ביותר בכדורסל הישראלי, ואולי אף האיכותי ביותר. אתמול היא השיגה ניצחון שישי בר ציפות לאחר שניצחה 72:74 בהרצ ליה קבוצה שנמצאת במומנטום חיובי, למרות חסרון של שני זרים ויום קליעה חלש מבחוץ 7) מ 26 לשלוש(.

היא עשתה את זה בעיקר בזכות המחויבות ההגנתית שלה, חלק מת עודת הזהות שגרינברג ודני גוט הע ניקו למכונה שלהם. והדבר הכי מרענן, בימים שדנים בחוק הרוסי, קבוצות ליורוליג ולליגה המקומית: אשדוד שיחקה אתמול סביב הציר של נמ רוד לוי, גיל אמיתי, אלכס צ'וברוביץ' ואדם אריאל, כשלידם שיחק הסייד קיק סק הנרי. אבל אותו הנרי היה גם זה שלאחר אפס שלשות משש ניסיונות, בשיוויון 70 ופחות מדקה לסיום, קלע שלשה שהעניקה לקבוצה שלו את הפוטו פיניש. גרינברג ממשיך לצרוב את שמו כמאמן לעמדות הבכי רות ביותר בכדורסל הישראלי.

אפקט צביקה. כששני מאמנים שפוטרו בעבר על יד יצחק פרי כמו שרון דרוקר וצביקה שרף נפגשים למ שחק ביניהם, הם יכולים לכתוב את הסיליבוס של הקורס "מבוא להתמו דדות של המאמן הסתגלן מול העסקן הפטפטן". אבל אתמול אפקט צביקה, או שמא יש לומר אפקט פרי, עשה שוב את העבודה כשראשל"צ השתחררה מהפוביה להסתבך במאבקי תחתית עם ניצחון נאה 66:73 על אילת, וברא שו הקודח של היו"ר השאפתן והמאמן הקפדן שוב צצות להן מחשבות על נס פלייאוף, בואכה פיינל פור.

ג'ייסון סיגרס, שלו הייתה נשרקת לטובתו עבירה מוצדקת בכדור האח רון של משחק ההפסד להפועל ת"א אולי שמוליק ברנר היה עדיין על הק ווים, לא התלבש, מה שמנע מראשל"צ לשחק בהרכב גארדים ושיווי המשקל עבר אל מרפי הולוואי. זה התחיל עם יתרון 2:15 ונגמר בקיסם נוסף למדורה של הקריירה הנפלאה ובלתי נגמרת של שרף.

אפקט ראשון. הפועל ת"א שומרת על יציבות, כלומר משחקת כדורסל רע, שהספיק לה לנצח קבוצה חלשה כמו מכבי ת"א, או בעזרת טעויות שיפוט שנתנו לה את המשחק מול ראשל"צ, ולאחר מחצית שנייה נפ לאה של נס ציונה הפסידה .92:75 נס ציונה רואה ביום טוב את הפלייאוף, וביום פחות טוב את הים. את הירידה כרגע לא רואים שם.

סערה בירוק

האם פנאתינייקו­ס בדרך החוצה מהיורוליג? נשיא המועדון דימיטריס יאנוקופולו­ס נטש בסערה את ישיבת הקבוצות המשוריינות במפעל והודיע שהקבוצה לא תשחק במסגרת העונה הבאה. היוונים יחלו בשבוע הבא את סדרת רבע הגמר מול ריאל מדריד.

היורוליג קיבל בישיבה שתי הח לטות חשובות: הרחבה ל 2018 החל מ 2019/20 וכרטיס חופשי לבאיירן מינכן מאותה עונה למשך שנתיים.

בלאט יזכה ביורוקאפ?

דיוויד בלאט ינסה לזכות הערב בג ביע היורוקאפ ולהבטיח לדרושפאקה כרטיס חזרה ליורוליג בעונה הבאה. הטורקים יארחו למשחק השני בסדרת הגמר )הטוב מ (3 את לוקומוטיב קובאן ,20:15) ספורט .(4 שחקניו של המאמן הישראלי הצליחו להנחיל הפסד ראשון העונה לרוסים במשחק הראשון לאחר 20 ניצחונות.

בלאט הוזכר אתמול בבורסת הש מות שמועמדים לשוב לאן.בי.אי, לאחר שניו יורק פיטרה את ג'ף הור נסק ואורלנדו את פרנק ווגל.

 ??  ?? נמרוד לוי. אשדוד לוהטת
נמרוד לוי. אשדוד לוהטת
 ??  ?? נס ציונה פירקה את הפועל ת"א
נס ציונה פירקה את הפועל ת"א

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel