Israel Hayom

קמפינג עצמאות: למה לא לשלב בין חגיגות לטיול?

ביום העצמאות אנחנו אוהבים לטייל, לערוך פיקניק ולעשות "על האש" השנה החג נושק לסוף השבוע וזו סיבה טובה להמשיך לחגוג אל תוך הלילה בקמפינג ולטייל בארץ

- אילן גטניו

ביוםהעצמאו­ת עם ישראל אוהב לטייל, לקחת את הפחמים ולהדליק את המנגל. גם במקומות שבהם בדרך כלל אסור להבעיר אש, בחג יש היתר מיוחד. כדי שגם אתם תוכלו להיפגש עם המשפחה והחברים ליקטנו עבורכם מקומות שאליהם אפשר להבעיר אש וגם להישאר ללינת לילה באוהל, בקרוואן או אפילו בחדר.

בקיבוץ צאלים בצפון הנגב נמצא מתחם שבו שבע סוכות לינה מוארות, מרווחות ונעימות שמתאימות לכמות של עד 30 אנשים.

בסוכות הללו קיים מטבח לשימוש האורחים הכולל מקררים, כיורים ושולחן עבודה, כיריים חשמליות ומנגלים, פינות למדורה, שולחנות, שירותים ומקלחות. בסוכות הלינה תוכלו ליהנות ממחצלות וממזרנים, מנקודות חשמל, משולחנות ומספסלים.

נוסף על מתחם הקמפינג, תוכלו להיכנס לחמאם (מרחצאות מים תרמו מינרליים) ולבריכת השחייה.

מחיר: לינת שטח בסופ"ש ובחגים עולה 140 שקלים למבוגר, ו־08 שקלים לילד, כולל כניסה לחמאם ולבריכה בעונה.

יש אפשרות לשלב ארוחת בוקר (של מלון ארץ צאלים הצמוד) בעלות של 70 שקלים, או ארוחות פויקה או "על האש" (מינימום 15 איש). לפרטים: .077-7295802

אם סיימתם את הביקור בקיבוץ, תוכלו להמשיך את חופשת החג ולטייל בדרך הבשור ובגשר התלוי או לבקר במחלבת צאלה, בשביל הסלט ובחוות אל היען.

חוות הדקלים

על גדות נחל גרר בצפון הנגב נמצא מתחם קמפינג מפנק עם שירותים ומקלחות חמות ומטבח מאובזר. במקום יש חמישה אוהלי אירוח בסגנון בדואי, המחולקים ל־02 איש, ל־51 ול־8 אנשים. כמו כן, יש אפשרות להקים אוהל במתחם הקמפינג, בעוד המתארחים באוהלים מקבלים מחצלות ומזרנים.

בחווה קיים דיר כבשים ועיזים פעיל, ואם תרצו אפשר להצטרף למרעה להאכלת בוקר וערב ולתת אוכל ליונים ולאווזים.

מחיר: 95-70 שקלים לאדם. המחיר לאוהל בלבד נע בין 60 ל־08 שקלים, כולל מזרן. אפשר להזמין ארוחות מגוונות (מינימום 8 אנשים) או סלי פיקניק, בתיאום מראש. לפרטים: .077-7295866

גם באזור זה יש מה לראות ולטייל. תוכלו לעשות מסלול טיול בפארק נחל גרר, סדנת "רקו" בכלי בראשית או ביקור ב"חצר של אורה".

קמפינג על שפת האגם

כמה כיף להתעורר, לצאת מהאוהל ולראות לפניכם את נוף הכנרת. זה יכול להיות המקרה אם תבחרו ללון בחופים הסובבים את האזור.

בחוף לבנון תיהנו ממדשאות, משולחנות פיקניק, מצליות, מנקודת הטענת טלפונים ומנגישות מלאה לנכים. כמו כן, יש שירותים ומלתחות וחובש 24 שעות ביממה.

בחופים גופרה וחוקוק תוכלו לשכור אוהלים שהוקמו עבורכם וכוללים מזגנים או קרוואנים.

מחיר: כניסה רגלית חינם, תעריפי החניה שעתיים, כך שחניית רכב ל־42 שעות תעלה 61 שקלים. לפרטים: *55477 ובאתר www.kineret.org.il המטיילים יוכלו להמשיך בשביל סובב כנרת, הכולל מקטעים קסומים המקיפים את האזור.

נווה מדבר בערבה

בכניסה ליישוב ספיר בערבה התיכונה מסתתר נווה מדבר קסום ובו שני מעיינות ומפל קטן, הזורם לאגם הפארק שבו תמצאו ברווזים משכשכים.

גם כאן קיימות פינות ישיבה ואזורי פיקניק על המים וחניון קרוואנים חדש. הפארק נגיש ומותאם

 ??  ?? חניון קרוואנים פארק ספיר
חניון קרוואנים פארק ספיר
 ?? צילום: מנו גרינשפן ?? חניון לילה תל ערד
צילום: מנו גרינשפן חניון לילה תל ערד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel