Israel Hayom

היצרנים מפרגנים: מוצרי היום יום - במהדורת עצמאות

חברות רבות משווקות מוצרי דגל במהדורה מיוחדת לחגיגות ה 70 לישראל - ויוצרות פרץ של פטריוטיות ● היצרנים מצהירים על חיבור רגשי ועל גאווה ישראלית, בלי שמץ של ציניות ועם הרבה ציונות ● והצרכנים פותחים את הארנק

- היאלי יעקבי הנדלסמן

חגיגות ה 70 למדינת ישראל מעוררות אצלנו הישראלים פטריוטיות, אחדות וגאווה. בדואר ישראל, למשל, הנפיקו בול מיוחד המבטא את ההישגים ואת החדשנות של מדינת ישראל מיום הקמתה ועליו אייקונים של ענפים שבהם רשמה ישראל הישגים מרשימים בארץ ובעולם. גם חברות שיודעות למנף את התחושות האלה מציעות מהדורות מיוחדות לחג, ונהנות מעדנה במכירות. המהדורות החדשות כוללות גם מוצרים חדשים, וגם כאלה שזכו לשינוי באריזה בלבד. רוב המשווקים שאיתם שוחחנו טענו כי למהלך זה משקל שיווקי ותדמיתי גדול יותר מאשר כלכ לי, שכן לדבריהם, מוצרים אלה נמכרים במהדורה מוגבלת ולעיתים ההשקעה בהם גדולה. אלא שמ סקר שערכה חברת "עוף טוב" בקרב מדגם מייצג בארץ עולה שמרבית הצרכנים (70%) מעדיפים לקנות ביום העצמאות מוצרים ישראליים, ול 49% מהם העדפה ברורה למהדורות מיוחדות.

תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק, מסבירה כי "מדינות שחוגגות יום הולדת עגול הופכות את האירוע לחג לאומי, ובצדק. בדרך כלל מקובל לה שיק מטבע או בול מיוחד, אך גם חברות מסחריות משתתפות במאורע. אצלנו, החברות המסחריות שנתפסות לעיתים כמרוחקות, חוגגות 70 למדינה כמהלך שאומר 'כולנו עם אחד' ואפילו המוצרים שלנו ישתנו לרגל החגיגה המשותפת של כולנו".

אוכלים כחול לבן

המהדורות המוגבלות לחג שכיחות בעיקר בת חום המזון. תנובה, למשל, משיקה גבינת קוטג' במהדורה מוגבלת של 7% שומן. במקרה הזה, אנ חנו מתנחמים שזה לא .70% חברת צבר משיקה את "חומוס צברי ישראלי" 600) גרם( המבוסס על מתכון נוסטלגי של השף אבי לוי ואריזת המוצר נצבעה כחול לבן. ויסוצקי משיקה את ויסוצקי קלאסי עם לוגו 70 שנה, והמהדורה כוללת המ לצות לטיולים ולנקודות תצפית ברחבי ישראל. מאפיית ברמן משיקה לחמניות מיוחדות שעליהן מוטבעים כיתובים דוגמת חוגגים ,70 ארץ נהדרת, 70 לישראל, עצמאות ועוד 14) ש' ל 6 יחידות(. רשת רולדין משיקה עוגת קראנץ' באורך כפול, עם מארז ממותג בדגלי ישראל ובמחיר של 70 שקלים במקום .88 ואילו חברת "עוף טוב" מציעה מהדורה הכוללת ארבעה מוצרים, ובהם "המטס של עוף טוב" - שניצל עוף בצורת מטוסים.

לדברי לילך שולומון כהן, מנהלת השיווק בח טיבת החלב של תנובה, "הקוטג' הוא מותג שמסמן את הישראליות, אף על פי שהוא צעיר מהמדינה. גבינת הקוטג', שיוצרה לראשונה ב ,1956 הפכה לסמל לישראליות". לשאלה אם מדובר במהלך כלכלי, שיווקי או משולב עונה שולומון כהן כי "אנחנו מייצרים 100 מיליון גביעי קוטג' בשנה, ואני מעריכה שכמו כל מוצר של קוטג' גם המה דורה הזו תימכר במאות אלפי יחידות עד לחג השבועות. אני חושבת שמדובר במהלך יתר מי תוגי, עם חיבור לסמליות של הקוטג'. כשמנהלים את חייו של מותג חושבים לא רק במובן של כמה כסף אתה מקבל, אלא גם במונחים של החווייה והערך שמייצרים לצרכנים. בסופו של דבר, אלה המהלכים שיוצרים אהדה למותג".

גם שוקולד השחר מציע מהדורה מיוחדת, שממותגת בצבעי כחול לבן. משה וידברג, מנכ"ל חברת השחר העולה שנוסדה באמצע שנות ה ,50 מסביר כי "אנחנו חוגגים 70 שנה עם המדינה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel