Israel Hayom

על הכוונת של טראמפ

דיווח: בבית הלבן גיבשו שמונה מטרות לקראת תקיפה בסוריה

- ארז לין, דניאל סיריוטי ושלמה צזנה

האתרים המיועדים לתקיפה - מתקן כימי ושדות תעופה ● בריטניה קירבה צוללות לאזור ● למרות ההכנות, הנשיא טראמפ מסתייג: "התקיפה בקרוב - או בכלל לא בקרוב" ● יועצו של חמינאי מאיים על ישראל: אם תיתנו לנו תירוץ, תל אביב וחיפה יושמדו ● גורמים בירושלים: איראן היא שמערערת את יציבות האזור

עלי שיראזי, בכיר איראני המקורב למנהיג העליון עלי חמינאי, הזהיר אתמול את ישראל כי "לאיראן יש היכולת להשמיד את יש־ ראל, ואם תיתנו לנו תירוץ, תל אביב וחיפה יושמדו עד היסוד".

שיראזי, שאחראי לתיאום בין לשכת המנהיג לבין משמרות המהפנ כה, התייחס בעקיפין לתקיפה שיוחסה לישראל (על פי מקורות זרים) בשבוע שעבר נגד מטרות איראניות בסוריה בבסיס T-4 ואמר כי "איראן אינה סוריה, ואם ישראל רוצה לשרוד עוד כמה ימים, עליה לחדול מהמשחק הילדותי הזה".

ייתכן שהדברים נאמרו בתגובה לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס ב"יד ושם" בערב יום השואה כשאמר: "יש לי מסר לשלינ טי איראן - אל תעמידו במבחן את נחישותה של מדינת ישראל".

גורם מדיני בכיר אמר בתגובה לדברים כי "מה שמערער את היצינ בות בסוריה זו התוקפנות האיראנ נית וניסיונה להתבסס צבאית בסונ ריה כדי לאיים על ישראל ומדינות אחרות".

בד בבד, ראש המועצה לביטחון לאומי באיראן, עלי ואלייתי, שהגיע לביקור רשמי בסוריה, איים גם הוא על ירושלים ואמר במסיבת עיתונאים בדמשק, בהתייחס לתקיפה לכאורה, כי "פשעי הציונים לא יישארו ללא תגובה הולמת".

נשיא סוריה בשאר אסד, אשר נפגש עם ואלייתי, אמר בתום הפנ גישה ביניהם כי "ככל שצבא סוריה ממשיך לצבור ניצחונות על המורנ דים יתגברו הניסיונות של המערב לערער את יציבות המשטר בסוריה". בינתיים, בכלי התקשורת הערנ ביים דווח כי תושבים בדמשק החלו להיערך לקראת מתקפה אפשרית של ארה"ב בימים הקרובים.

בדיווחים נמסר כי נצפו תורים ארוכים במאפיות בבירה הסורית וכי תושבים מצטיידים במלאי לשעת חינ רום כגון תרופות, מים, אוכל בקופנ סאות שימורים, גפרורים, פנסים וסונ ללות. כזכור, בתקיפה בסוריה נהרגו כמה חיילים איראנים, לרבות קולונל בחיל האוויר של משמרות המהפכה.

 ?? צילום: אי.פי ?? אסד ויועצו של חמינאי, אתמול בדמשק
צילום: אי.פי אסד ויועצו של חמינאי, אתמול בדמשק
 ??  ??
 ?? צילום ארכיון: רויטרס ?? מצעד צבאי איראני
צילום ארכיון: רויטרס מצעד צבאי איראני
 ??  ?? אסד והבכיר האיראני ואלייתי
אסד והבכיר האיראני ואלייתי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel