Israel Hayom

23,645 חללים

מדינה שלמה תרכין את ראשה ותצדיע לחללי מערכות ישראל ביום הזיכרון שיצוין בשבוע הבא ● משרד הביטחון נערך להגעתם של יותר ממיליון וחצי איש ל 52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ

- כתב "ישראל היום"

ביום ג' נזכור את חללי מערכות ישראל ● נתייחד גם עם זכר 3,134 האזרחים שנהרגו בפעולת איבה

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שיצוין ברביעי הבא, מפרסם משרד הבי טחון את מספרם של חללי מערכות ישראל משנת 1860 )תר"ך( והוא עומד על .23,645 בשנה האחרונה הצטרפו למניין החללים 71 נופלים ו 30 נכי צה"ל שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי צה"ל.

מספר בני המשפחות השכולות בישראל לשנה זו עומד על 8,929 הורים שכולים, 4,849 אלמנות צה"ל וכוחות הביטחון ועוד אלפי יתומים ואחים שכולים. אגף משפחות, הנצ חה ומורשת במשרד הביטחון, האח ראי על אירועי יום הזיכרון, נערך השנה להגעתם של יותר ממיליון וחצי בני אדם ל 52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ.

ביום שני יחל פרויקט הנחת "דגלון לנופל", שבמסגרתו יניחו הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ומפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך דגלון על קברם של אחד מחללי השנה האחרונה.

למחרת, יום שלישי בשעה ,20:00 תושמע צפירת דומייה בת דקה, שתציין את פתיחתו של יום הזיכרון, ולאחריה יחלו עצרות הזיכרון בר חבי המדינה, ובהן הטקס הממלכתי לפתיחת אירועי יום הזיכרון ברחבת הכותל המערבי, במעמד נשיא המ דינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל רא"ל גבי איזנקוט.

ברביעי בשעה 11:00 תושמע צפירת דומייה בת שתי דקות ולאח ריה יחלו טקסי הזיכרון הממלכתיים, טקסי הזיכרון בבתי העלמין והחל קות הצבאיות ברחבי הארץ ובאנד רטת הלוחם הבדואי בצומת המוביל.

לראשונה, טקס יום הזיכרון הממלכתי ייערך בהיכל הזיכ רון הממלכתי בהר הרצל, להנצחת זכרם של כל חללי מערכות ישראל בהגנה על הארץ ומחוצה לה מאז שנת ,1860 שנחנך בשנה שעברה. מדובר באתר ייחודי, שמאחד במקום אחד את שמותיהם של כלל הנו פלים במערכות ישראל, ומאפשר התייחדות אישית וקולקטיבית של הנצחה וזיכרון, וכן ביטוי לחוב המו סרי של "נזכור את כולם". בטקס יום הזיכרון יתאחדו נשיא המדי נה, ראש הממשלה, יושב ראש הכ נסת, נשיאת בית המשפט העליון, הרמטכ"ל, והמפכ"ל עם זכרם של כל חללי מערכות ישראל ולראשו נה ביום הזיכרון יידלקו בהיכל כל נרות הזיכרון לזכרם.

באתר האינטרנט של אגף מש פחות, הנצחה ומורשת אפשר למ צוא מידע מפורט על יום הזיכ רון ועל הטקסים ברחבי הארץ: mishpahot-hantzaha.mod.gov.il וכן באתר "יזכור": izkor.gov.il

כמו כן אפשר להדליק נר זי כרון לזכר הנופלים ולכ תוב הקדשה אישית עם אפש רות לשיתוף בפייסבוק בכתובת: ner.izkor.gov.il

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel