Israel Hayom

הבהלה למטס

מטוסי חיל האוויר התאמנו ליום העצמאות - ומאות התקשרו למוקד :100 "חשבנו שפרצה מלחמה" ● צה"ל פרסם את זמני האימונים הבאים

- אבי כהן

רבים מתושבי תל אביב הביטו אתמול בשעות הבו קר בדאגה לשמיים, כאשר החזרות למטס חיל האוויר שיתקיים ביום העצמאות תפס אותם בהפתעה וגרם ל"מיני בהלה" ול 200 פניות למוקד 100 של המשטרה.

בסמוך לשעה 11 בבוקר, כשעה לאחר הצפירה לציון יום השואה, החל רעש מחריש אוזניים של מטו סי קרב בשמי תל אביב. האזרחים החלו לשאת עיניהם לשמיים ומ בין המגדלים הבחינו בשני מטוסי F-15 שהתאמנו לקראת מטס יום העצמאות, ובין השאר הטילו נורי תאורה. מאחר שלא היתה הודעה מוקדמת של דובר צה"ל, וכאשר ברקע נמצאת המתיחות הביטחו נית עם סוריה, אזרחים רבים הת קשרו בבהלה למוקד 100 כדי לב דוק אם פרצה מלחמה. במשטרה מיהרו להבהיר כי "מדובר באימון כלי טיס לקראת מטס יום העצ מאות, אין מדובר באירוע חירום או באירוע חריג".

ואולם התושבים המבוהלים התק שו להירגע. "התחלתי לשמוע מטו סי קרב מעל המשרד שלי, שנמצא באזור נמל תל אביב", סיפר עדי איתן, תושב צפון תל אביב, "כל השבוע שמעתי מטוסי קרב מעל תל אביב, אבל הפעם זה היה ממש קרוב ומפחיד. הלכתי לחלון וראיתי את המטוסים מעל הים, ובדיוק קיבלתי טלפון מאשתי ששאלה אם פרצה מלחמה. מדהים שעל כל מרתון או תחרות אופניים העירייה סוגרת חצי עיר ומודיעה חודשיים מראש, אבל במקרה כזה, ועוד בתקופה רגישה כזו, לא טרחו להודיע".

בצה"ל הפיקו במהירות את הל קחים ופרסמו את זמני האימונים הקרובים לקראת המטס בכל רחבי הארץ. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מצר על הבהלה שנגרמה, החזרות מתקיימות כחלק מרצון חיל האוויר להבטיח קיום בטיחותי, איכותי ומ כובד למטס העצמאות ה ,70 ובמסג רת האימונים תורגש תנועת מטוסים ערה בשמי הארץ". על פי ההודעה, ביום ראשון (15.4) יתקיימו אימונים מעל טבריה בשעות .10:15-09:50 ביום שני מעל חוף הים בת"א בש עות ,10:20-10:05 באזור חיפה בש עות ,11:10-10:35 בטבריה ובכנרת בשעות ,13:50-13:30 בעמק יזר עאל בשעות ,14:10-13:30 בירוש לים )גן סאקר( בשעות 14:45-14:25 ובבאר שבע בשעות .17:00-16:35

 ?? צילום: קוקו צילום: נתי הרניק/לע"מ צילום: קוקו צילום: קוקו צילום: קוקו צילום: גדעון מרקוביץ' ?? זוהר ארגוב אריק איינשטיין אייל גולן ברי סחרוף האימונים למטס מעל תל אביב, אתמול ישיר עם המלך. ולתמיד. "נכון להיום" - נוגע בלב של כולנו. יראה ניצוצות.
צילום: קוקו צילום: נתי הרניק/לע"מ צילום: קוקו צילום: קוקו צילום: קוקו צילום: גדעון מרקוביץ' זוהר ארגוב אריק איינשטיין אייל גולן ברי סחרוף האימונים למטס מעל תל אביב, אתמול ישיר עם המלך. ולתמיד. "נכון להיום" - נוגע בלב של כולנו. יראה ניצוצות.
 ?? צילום: קוקו ?? דני סנדרסון
צילום: קוקו דני סנדרסון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel