Israel Hayom

על הכוונת: מתק

שעת השין בסוריה הולכת ומתקרבת ● דיווח בארה"ב: "הבית הלבן גיבש 8 יעדים לתקיפה" ● אלא שבינתיים טראמפ הסתייג: "התקיפה - בקרוב, או בכלל לא בקרוב" ● גם הקואליציה מתגבשת: הבריטים קירבו צוללות לאזור

- יוני הרש, ארה"ב, וארז לין

אחרי ששלשום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים על סוריה "הטילים בדרך", אתמול נחשפו בתקשורת האמריקנית המטרות האפשריות שלהם. רשת CNBC מסרה אתמול כי על פי מקור המעורה בתכנונים, בבית הלבן מתמקדים כעת בשמונה יעדים פוטנציאליי­ם.

"היעדים כוללים שני שדות תעופה, מרכז מחקר ומתקן כלשהו של נשק כימי", נאמר בדיווח. לא נמסר אם אחד היעדים הוא מרכז ,CERS שבעבר הוגדר על ידי ארה"ב כמכון המזוהה עם מערך הנשק הכימי של המדינה.

עם זאת, בינתיים נשיא ארה"ב דוננ לד טראמפ סייג את דבריו ואמר אתמול כי מועד הפעולה טרם נקבע וכי ייתכן שזו תתרחש רק בעתיד הרחוק. "מעולם לא אמרתי מתי מתקפה בסוריה תצא לפועל", כתב אמש טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

"יכול להיות שזה יקרה בקרוב מאוד או בכלל לא בקרוב!". הנשיא התפנה אז להתייחס לכך ש"ארה"ב, תחת הממשל שלי, עשתה עבודה נפלאה בסילוק של דאעש מהאזור. איפה ה'תודה לך אמנ ריקה'?" תהה טראמפ.

כאשר טראמפ נשאל שוב מתי יקבל החלטה בעניין סוריה, הוא אמר כי "אננ חנו עורכים כמה פגישות היום, ונראה מה יקרה", והוסיף כי "אנחנו צריכים לקבל כמה החלטות, אנחנו מתכוונים לקבל את ההחלטות די בקרוב".

על אף דבריו של הנשיא, נראה כי בסוריה לא לוקחים סיכונים, ולאחר ששלשום דווח כי רוב ספינות המלחמה הרוסיות עזבו את נמל טרטוס במדינה השסועה מחשש למתקפה אמריקנית, אתמול התברר כי גם הצבא הסורי הציב מחדש חלק מנכסיו האוויריים. גורמים אמריקניים אמרו לסוכנות "רויטרס" כי הסורים הציבו אמצעי לחימה בסנ מוך לנכסים רוסיים מתוך הנחה כי האמריקנים יהססו לפגוע בכלים של הצבא הרוסי.

למרות התוקפנות של טראמפ, שר ההגנה שלו ג'יימס מאטיס אמר שלשום כי ארה"ב "עדיין מנתחת את המודיעין" סביב המתקפה הכימית בסוף השבוע שעבר. מאטיס נשאל אם בידי הממשל די ראיות כדי להאשים את אסד בביצוע המתקפה, וענה כי "אנו עדיין עובדים על זה". הוא הדגיש, עם זאת, כי הצבא

טראמפ הבהיר:

"מעולם לא אמרתי מתי התקיפה בסוריה תצא לפועל... נקבל החלטות בנושא בקרוב"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel