Israel Hayom

ראש המכינה זומן לחקירה: "אישור הטיול - רשלנות"

במשטרה יבדקו כיצד אושר הטיול למרות הסערה ● סוגיית האחריות: המכינה לא כפופה ישירות למשרד החינוך, ולא נזקקה לאישור ● בקבוצת הווטסאפ של הטיול נכתב: "המכינה וידאה עם הגורמים המתאימים"

-

ראש המכינה הקדם צבאית בני ציון, ומספר מדריכים יזומנו לחקירה במשטרה בעקבות האסון הקשה שבו נהרגו תשעה תלמידים. כמו כן יזומנו לחקירה וכן למתן עדות, מורים ומדריכים, אשר יישאלו כיצד אישרו את קיומו של הטיול למרות ההתרעות של גורמים רבים על גשמים עזים ושיטפונות.

"ההחלטה לצאת לטיול בתנאי מזג אויר קשים גובלת ברשלנות חמו רה", כך אמר אתמול מקור משטר תי בכיר ל"ישראל היום". לדבריו, "חקירת המשטרה תוביל לאחראיים לכך". יצוין כי מפקד המחוז הדרומי של המשטרה ניצב מוטי כהן מינה אתמול צוות חקירה מיוחד לחקירת נסיבות האסון בנחל צפית. בראש הצוות יעמוד קצין החקירות של המ חוז, נצ"מ יוסי תורג'מן.

חוקרי המשטרה ואנשי כבאות והצלה החלו זמן קצר לאחר האסון לגבות עדויות ולאסוף ממצאים במ קום האירוע. מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך הגיע אף הוא לחפ"ק המשטרתי וקיבל דיווחים אודות נסיבות המקרה ופעילות הכוחות במקום.

אגב, מתברר כי התלמידים עצמם היו מודאגים ממזג האוויר. כך, בק בוצת הווטסאפ שבה התכתבו נערות ונערי המכינה לפני הטיול נכתב: "כפי שכמה מכם שמו לב, בחלק מהימים של הטיול יכול להיות שיהיה מזג אוויר גשום באיזור הד רום. הטיול כמובן עדיין מתקיים". עוד נכתב בקבוצה: "אל דאגה אנחנו ערוכים היטב לטיול והמכינה וידאה עם הגורמים המתאימים, יהיה כיף, רטוב וחוויתי".

מכל מקום, כבר אתמול החלו את מול חילופי האשמות בין הגורמים השונים לגבי האחריות על האירוע הטראגי. ממה שידוע חניכי המכינה הקדם צבאית בני ציון שיצאו לטייל אתמול לא קיבלו אישור מאף גורם רשמי, אלא שלטענת משרד החינוך הם כלל לא נזקקו לאישור כזה שכן מדובר במכינה קדם צבאית ובחני כים בגירים.

יצוין כי מכינה קדם צבאית היא ישות נפרדת שממומנת בחלקה על ידי משרדי הביטחון והחינוך אך אינה כפופה אליהם ישירות - ועל כן לטיולים אלה לא נדרש כל אישור.

אלא שבמשרד הביטחון יצאו אתמול נגד משרד החינוך ואמרו כי "מצער מאוד שביום כזה, לא רק שהגוף האחראי אינו לוקח אחריות, אלא מטיל אותה על גורם אחר".

עוד הוסיפו כי "משרד החינוך הינו הגורם המקצועי והאחראי על אישור התוכניות הלימודיות במכי נות הקדם צבאיות. משרד הביטחון אינו אחראי על תכנית הלימודים, לרבות הטיולים".

יש לציין כי חדר המצב של משרד החינוך נוהג לאשר כל טיול של תל מידים בהתאם לתוואי המסלול ות נאי השטח, ובשל העובדה כי היה ידוע שבאזור יהיו שיטפונות למ קום - לא יצאו טיולים של משרד החינוך. אלא שהטיול הנוכחי ובו חניכי המכינה הקדם צבאית כלל גם תלמידי תיכון שהיו עתידים ללמוד בה, ומתוקף כך יצאו גם הם לטיול הגיבוש. במשרד החינוך ככל הנראה לא עודכנו בכך שתלמידים שהיום בכיתה י"ב יצאו גם הם לטיול.

דני זמיר, מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות אמר כי "בסך הכל כל מכינה יוצאת לטיול לפי שיקול דעת אחרי שהיא בודקת ורואה ונוהגת בהתאם לתנאי השטח והסביבה, זה דבר שלא היה צריך לקרות מלכ תחילה ואנחנו לא יודעים לענות למה ומה קרה".

זמיר מספר כי דיבר עם ראש המ כינה: "הוא דיבר איתי בדרך לאירוע, הוא לא ידע בעצמו מה בדיוק התג לגל, הוא היה מופתע גם כן מהתג לגלות הדברים ואנחנו נחכה ונשמע אותו. הוא בוודאי ידע שיש טיול".

 ?? צילום: דוברות זק"א ?? הגופות המוטלות בשטח ההתכתבות בווטסאפ
צילום: דוברות זק"א הגופות המוטלות בשטח ההתכתבות בווטסאפ
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? שוטרים מגיעים למכינה, אתמול
צילום: יהושע יוסף שוטרים מגיעים למכינה, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel