Israel Hayom

"איפה החברים שלי?"

הניצולים שהגיעו לביה"ח סורוקה לא הצליחו לעצור את הדמעות ● הורי אחד הפצועים: "עוד לא סיפרנו לו על האסון, אנחנו מעכלים לאט לאט"

- ניקי גוטמן

משפחות הנערים שנפגעו באסון הגיעו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם בישרו להן העובדות הסוציאליות על האסון הכבד. ההורים הנסערים והכואבים לא הצליחו לעצור את הדמעות.

חברי וחברות הנערים, שחלקם שימשו משענת לנערים הפצועים כשהגיעו לבית החולים, עמדו בחוץ נסערים ולא מעכלים. יושבים בחוץ על המדרכה ובוכים. צוותי מתנדבים ניסו להרגיע, לדבר איתם ולאפשר להם לפרוק ולו קצת מהאסון הנורא שפקד אותם.

הם ניסו להבין, לשחזר מפיסות מידע מה קרה שם, איך טיול מהנה הפך לטרגדיה כל כך נוראה.

אילן, דודו של אחד הנערים שנ פצע ופונה לסורוקה, סיפר ל"ישראל היום" כי "הוא נפצע בפנים, ברג ליים ובגב. הוא קצת מבוהל, הוא ילד מאוד רגיש גם ככה ומאוד שקט. נקווה לטוב".

לדבריו, יש עובדת סוציאלית שמלווה אותו וצמודה אליו ובע לי מקצוע נוספים. על התגלגלות האסון הוא מספר כי "היינו בבית ושמענו ברדיו על האסון ואז עשינו את הקישור. ידענו שהוא נמצא שם ואז ניסינו להתקשר אליו אבל הוא לא ענה. התחלנו להילחץ מעט, עד שיצרו איתנו קשר".

לדבריו, "הוא דיבר אתי ממש כמה שניות ורק סיפר שכואבות לו מאוד החבלות בגב ובפנים. תודה לאל שהוא בריא ושלם".

הורי הנער סיפרו שהוא עדיין לא יודע על גודל האסון. "הוא בסדר, הוא לא יודע כלום. אנחנו יחסית בסדר, זה נס ללא ספק", אמרה אמו סיגל. אביו ניסים הוסיף כי "עוד לא סיפרנו לו, גם אנחנו עדיין מעכלים לאט לאט". מפקד זק"א דימונה ירו חם, יעקב יפרח, סיפר כי "הנחל פרץ בעוצמה, פשוט ברגע אחד, כשהמ טיילים היו למעלה על ההר. חלק הצליחו לברוח ואלה שלא - סחף אותם הנחל בעוצמה".

חבלות והיפותרמיה

בסך הכל פונו לבית החולים סורוקה אתמול שני פצועים, נער ונערה בני כ ,18 שסבלו מחבלות ומהיפותרמי­ה קלה. הם פונו במצב קל עד בינוני. שלושה נערים ונע רות חולצו בשלום, נבדקו ולא נזקקו לטיפול. אחד מהפצועים, שניכר כי הוא בהלם מהאירוע, סיפר כי הוא "דואג מאוד לחבריו".

פרופ' יוחנן פייזר, סגן מנהל המ רכז הרפואי סורוקה, אמר כי "נער כנו בהתאם לנתונים שקיבלנו מה שטח לקליטה של נפגעים ותגברנו את הצוותים".

לדבריו, "לבית החולים הגיעו שני נפגעים בהכרה מלאה, הם יעברו סדרת בדיקות רנטגן ובדיקות דם. אופי הפציעות של שניהם הם פצעי שפשוף וחבלות".

"מדינת ישראל אבלה"

רה"מ בנימין נתניהו אמר בעקבות האסון כי "מדינת ישראל אבלה על החיים הצעירים והמבטיחים שנגדעו. אנחנו מחבקים בכאב את המשפחות המתייסרות ביגונן ומתפללים להח למתם המהירה של הפצועים".

דודו של אחד הפצועים: "ניסינו להתקשר אליו והוא לא ענה. התחלנו להילחץ; אבל למזלנו הוא בריא ושלם. קרה לנו נס"

 ?? צילום: רן דהן/SPT ?? פינוי הפצועים לסורוקה, אתמול
צילום: רן דהן/SPT פינוי הפצועים לסורוקה, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel