Israel Hayom

גבר כבן 30 נהרג מגז רעיל לאחר שנכנס לבור בשרון

- הביא לדפוס: אילן גטניו נצחיה יעקב

מתי מפתיעים אותנו השיטפונות? "בניגוד למה שחושבים, רוב השיט פונות אינם קורים בחורף אלא בסתיו או באביב, כפי שאירע אתמול. אנ שים חושבים שאין כלום כי לא קר, ואז יש בעיה כי מזג האוויר משקר. באזור שלנו, מדבר יהודה, הנגב והע רבה יכולים להיות עם שמיים בהירים לגמרי. קרה לי שירד גשם בירושלים, אנחנו היינו במדבר יהודה, ופתאום הוואדי שצף וקצף. אגן הניקוז הוא הקובע". כמה חזקה תנועת המים בשיטפון? "ערוץ הנחל מנקז הרבה מים והמהירות של המים גבוהה. זה גל שטס במהירות, ואין אפשרות לברוח. המים הרבה יותר מהירים ממך. בתוך הנקיק הזרם מביא איתו סלעים וטינו פת, ויכול להיות זרם עוצמתי מאוד".

מה עושים כאשר נקלעים לשיטפון? "כששומעים את הרעש מתקרב, וזה מה שקורה בדרך כלל, קודם כל צריך לצאת מהערוץ הצר. אם אתה חושב שיש סכנה, צריך לצאת מייד. החוכמה היא קודם כל לצאת החוצה מערוץ הנחל, לעלות לגדה, ואז אין בעיה. גם אם נתקעת וצריך חילוץ, זה לא כל כך מסוכן".

האם אפשר לחלץ אדם שנסחף? "אם יש סחף, להיכנס לתוך המים לחילוץ זה מאוד מסוכן ומורכב. קודם כל צריך לאתר את האנשים. לאחר מכן, אפשר לרוץ עם חבלים לאורך הוואדי ולעבור איתם מצד לצד מחוץ לערוץ". מהו האמצעי היעיל ביותר לחילוץ? "אם יש לכוחות ההצלה אפשרות להשתמש במסוקים, זוהי האפשרות הטובה ביותר".

אז איך בכל זאת יוצאים מזה? "החוכמה היא לא להיכנס. אם יש התרעות, פשוט לא נכנסים לערוץ. להוציא מצרה זה מסובך יותר, לא יודעים באיזו מהירות המים מגיעים".

גבר כבן 30 נהרג כתוצאה משאיפת מגז רעיל לאחר שנכ נס לבור בשטח הפתוח שבין צור יצחק לעין שריג.

הגבר חולץ ללא סימני חיים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו. גבר נוסף כבן 30 פונה לבית החולים מאיר במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם.

כוחות כיבוי והצלה נכנסו אל המקום וכוחות משטרה בי צעו סריקות בשטח. "כשהגעתי למקום ראיתי גבר כבן 30 שוכב בשדה כשהוא בהכרה מעורפלת ומבולבל מאוד. תוך כדי הבדיקות והטיפול הרפואי הראשוני בשטח הבנתי שככל הנראה יש עוד מי שהו במערה סמוכה, ועם הכיבוי ביצענו סריקות כדי לאתר אותו", סיפר חובש רפואת חירום במד"א, באסל עאזם.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? כוחות חילוץ בנחל צפית, אתמול
צילום: אי.אף.פי כוחות חילוץ בנחל צפית, אתמול
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel