Israel Hayom

ליברמן מזהיר: "אם איראן תתקוף בת"א -נתקוף בטהרן"

בראיון לאתר סעודי איים שר הביטחון כי ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס בסוריה ● עוד טען כי המשטר האיראני עומד ליפול: "אלו ימיו האחרונים"

-

היחסים עם איראן ממשיכים להתחמם: שר הביטחון אביגדור ליברמן התראיין לאתר האינטרנט הסעודי "אילאף" זמן קצר לפני המראתו לביקור עבודה בארה"ב והזהיר כי "אם איראן תתקוף בתל אביב, ישראל תתקוף בטהרן".

ליברמן הוסיף ואמר כי "ישראל תפגע בכל אתר צבאי איראני שיאיים עליה מתוך סוריה, יהיה המחיר אשר יהיה". בעניין הסוגיה הפלשתינית אמר שר הביטחון לאתר החדשות הסעודי: "הפתרון חייב להתקבל ברמה האזוצ רית, ולא ברמה הבילטראלית, לא נקבל פתרון בשלבים, התהליך חייב להיערך במקביל ובו בזמן, באופן שיביא לפצ תרון שתי המדינות ולשלום עם מדיצ נות ערב". השר הציע חילופי שטחים ותושבים בין ישראל לפלשתינים, תוך העברת ריכוזי אוכלוסייה ערבית לריצ בונות פלשתינית.

בעניין עזה אמר השר: "חמאס משצ תמש בנשים וילדים כמגנים אנושיים. חמאס הוא האחראי לנפילת קורבנות אלה בשבועות האחרונים".

ליברמן הוסיף כי הוא סבור שימי המשטר האיראני הנוכחי ספורים, וכי הוא עומד ליפול. לדבריו, נסיגת ארה"ב מהסכם הגרעין תוביל לקריסה כלכצ לית של איראן, מה שמדאיג את המצ שטר האיראני. השר אמר שעד היום הוציאה איראן יותר מצ31 מיליארד דולר בסוריה, ושהיא מוציאה שני מיצ ליארד דולר בכל שנה על חיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האסלאמי ומיליציות טרוריסטיות אחרות.

ליברמן נועד אמש בפנטגון שבצ וושינגטון עם מזכיר ההגנה של ארה"ב, ג'יימס מאטיס. מוקד השיחה סבב סביב ההחלטה הצפויה של הנשיא דונלד טראמפ באשר לשינויים בהסכם הגרעין עם איראן וההתפתחות בזירת סוריה, מול פעילות איראן ורוסיה. קודם לכן קיים פגישות בבית הלבן בוושינגטון עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון. שר הביטחון העניק ליועץ בולטון קריקטורה שלו קורע את החצ לטת האו"ם שמשווה את הציונות לגצ זענות, שבולטון היה ממובילי המאבק לביטולה. לפגישה הצטרף גם השליח המיוחד של ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. בסיומה נפגש השר ליברמן גם עם יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'רארד קושנר.

בתוך כך, קנצלרית גרמניה אנגצ לה מרקל תבקר היום בוושינגטון בניצ סיון כמעט אחרון לשכנע את טראמפ להישאר בהסכם הגרעין כדי לאפשר את הרחבתו ותיקונו. כידוע, מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי פועלים בקדחתנות כדי להגיע לנוסחה להצ שגת הסכמי צד או נספחים להסכם על מנת שלא יהיה צורך לפתוח אותו מחדש. טראמפ מצידו הבהיר כי יפרוש מההסכם באופן חדצצדדי עד 12 במאי - כלומר, יחדש את הסנקציות על איראן - אם לא יתוקנו הכשלים בו.

מקרון, שביקר השבוע בוושינגטון וניסה לשכנע את טראמפ לדבוק בהצ סכם, העריך שלשום כי הנשיא יבחר בסופו של דבר לסגת מהעסקה. "אני לא יודע מה הנשיא יחליט, אבל לתצ פיסתי הוא ייפטר מההסכם הזה בגלל סיבות פנימיות", אמר מקרון לעיתוצ נאים בוושינגטון.

בד בבד, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הזהיר אתמול את ארה"ב מצעדים נגד איראן. בנאום טלוויזיוני אמר: "האומה האיראנית הצליחה להצ תמודד מול הבריונות של אמריקה ונגד המעצמות היהירות, ואנחנו נמשיך להצ תנגד, כל האומות המוסלמיות צריכות לפעול יחד נגד אמריקה ונגד אויבים אחרים".

 ?? צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון ?? ליברמן, בולטון והקריקטורה
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון ליברמן, בולטון והקריקטורה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel