Israel Hayom

מייק פומפאו מונה למזכיר המדינה: יגיע לישראל בשבוע הבא

- יוני הרש, ארה"ב

מליאת הסנאט אישרה אתצ מול את מינויו של מייק פומפאו כמזכיר המדינה של ארה"ב. 57 סנאטורים הצביעו בעד, 42 הצצ ביעו נגד. פומפאו הושבע כבר במהלך הלילה ויצא לבריסל, במסגרת מסעו הראשון בתפצ קיד. לפומפאו, ששימש עד היום כראש הצ,CIA לא יהיו כל ימי חסד, והוא יצטרך להיכנס לתפצ קידו בריצה עם סוגיות כמו צפון קוריאה והסכם הגרעין באיראן על ראש סדר היום.

באשר לדיווחים כי פומפאו מתכוון להגיע לישראל כבר בשבוע הבא, גורם במחלקת המדינה מסר ל"ישראל היום" כי הוא אכן יבקר בישראל בימים הקרובים, כחלק ממסעו הראשון בתפקיד.

הוא יצא לבריסל כדי להשצ תתף בוועידת נאט"ו, ומשם כנצ ראה ימשיך לירושלים. כאשר יבקר בארץ, פומפאו צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם בכירים ישראלים נוספים כך דווח בצ.Axios

דוברת מחלקת המדינה מסרה אתמול כי בנוסף לביקורו בירוצ שלים הוא יבקר בריאד ובעמאן.

הביקור צפוי להיות צעד הצהרתי חשוב באשר לשינויי סדרי העדיפויות תחת המזכיר החדש.

קודמו בתפקיד, רקס טילרצ סון, ביקר בישראל רק פעם אחת במהלך שנת כהונתו, וגם אז רק בזמן שליווה את נסיעת אנשי טראמפ לארץ במאי .2017 טיצ לרסון מעולם לא הגיע לישראל בעצמו בתור מזכיר מדינה, ובצ כלל היתה לו מעורבות קטנה מאוד ביחסי ישראלצארה"ב. מנגד, בצAxios הדגישו שפוצ מפאו ניהל קשרים ענפים עם ישראל עוד בתפקידו כראש הצ .CIA

הוא ביקר בארץ שלוש פעצ מים במהלך שנת כהונתו ופיתח מערכת יחסים קרובה מאוד עם ראש המוסד יוסי כהן.

מעבר לביקור בישראל, אחד הנושאים הראשונים על סדר יומו של מזכיר המדינה החדש יהיה הסכם הגרעין עם איראן, שהוא עצמו התבטא נגדו בחריפות.

 ?? צילום: אי.פי ?? מייק פומפאו
צילום: אי.פי מייק פומפאו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel