Israel Hayom

שגרירת בריטניה לאו"ם: "ברור שחמאס מנצל ילדים למטרות טרור"

מועצת הביטחון של האו״ם התכנסה לדיון בנושא המזה"ת ● "לישראל יש זכות להגן על עצמה" ● השגריר דני דנון הציג צילום אווירי של בסיס גיוס ומיון איראני בסוריה: "לא נאפשר לאיראן נשק גרעיני"

- שלמה צזנה

מועצת הביטחון של האו״ם התכנסה אתמול לדיון בנושא המזרח התיכון.

קרן פרייס, שגרירת בריטניה לאו"ם אמרה בדיון כי "ברור כשמש שחמאס מנצל ילדים למטרות טרור" וכי לישצ ראל יש זכות להגן על עצמה. גם שגצ רירת ארה"ב לאו"ם, ניקי היילי, עסקה בנושא וקראה לגנות שימוש של אזרצ חים כמגן אנושי.

ניקולאי מלאדנוב, השליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, העניק סקיצ רה בפני חברי מועצת הביטחון ואמר כי המזרח התיכון הוא "אזור שבו הקרב בין מתינות לקיצוניות הוא הקרב על עתידם של מיליוני אנשים". מלאדנוב התייחס לנעשה בסוריה ובתימן ואחר כך התייחס לאירועים בעזה. "הפרות בוטות של החוק הבינלאומי, כולל חוק זכויות האדם ושל המשפט ההומניטאצ רי הבינלאומי הפכו לסימן ההיכר של האזור", אמר והוסיף כי "עד שהכיבוש לא יסתיים בפתרון של שתי מדינות, הסכסוך יישאר כאיום מתמשך על הביצ טחון באזור".

מלאדנוב ברך על כך שישראל החצ ליטה לחקור את הירי בקטינים בהפגצ נות בגדר הגבול בעזה. לדבריו "ילדים, שמצופה כי הם יהיו מוגנים במיוחד, נמצאים בסיכון חמור. למרבה הצער, עד כה, אנו עדים לפחות ארבעה שהיו נורה למוות מירי אש חיה. אני מדגיש: אסור לשים בכוונה בסכנה או במוצ קד האש ילדים, בשום צורה. אך כולם חייבים להבטיח כי אזרחים יכולים לממש את זכותם להפגין".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, חשף בפני חברות המועצה תצלום אווירי של בסיס איראני בסוריה המשמש כבסיס קליטה וגיוס ללוחמים המוצבים בסוצ ריה ובלבנון. דנון אמר כי "כשמונים אלף קיצוניים מרחבי המזה"ת פועצ לים בשליחות איראן בסוריה. בתמונה הזו רואים בסיס קליטה וגיוס איראני בסוריה, רק חמישה מיילים מדמשק, בו הלוחמים האלו מתאמנים וממנו הם נשלחים למשימותיהם ברחבי סוריה והמרחב. זהו תהליך סדור ומאורגן. אנצ חנו מציגים את המידע הזה כדי שהעוצ לם יבין את עומק המעורבות האיראנית בסוריה. לישראל יש מדיניות ברורה מאז ימי ממשלת בגין - לא נאפשר לאף משטר המבקש להשמיד אותנו להתחצ מש בנשק גרעיני. נקודה".

 ??  ?? השגריר דנון והצילום. "שהעולם יבין את המעורבות האיראנית בסוריה"
השגריר דנון והצילום. "שהעולם יבין את המעורבות האיראנית בסוריה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel