Israel Hayom

ביל קוסבי הורשע בתקיפה מינית ●

מ"משפחת קוסבי" - לכלא חבר המושבעים בפנסילבניה הרשיע את הקומיקאי בסימום ואונס

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב ארז לין וסוכנויות הידיעות

שלשום נעצר שוטר לשעבר בן 72 בחשד שהוא היה "רוצח גולדן סטייט". מדובר ברוצח סדרתי שפעל בקליפורניה בשנות ה־07 וה־08 והיה אחראי לסדרת מקרי רצח אכזריים ולעשרות מקרי אונס.

השוטר לשעבר, ג'יימס דה־אנג'לו, נעצר בסקרמנטו והואשם ב־8 ממקרי הרצח שיוחסו לרוצח הסדרתי. לדברי גורמי חקירה, התיק פוצח בסופו של דבר בעזרת ראיות דנ"א. רב מכר חדש על הרוצח הסדרתי בשם ‪,"I'll Be Gone in the Dark"‬ שפו־ רסם לפני כחודשיים, עורר מחדש את תשומת הלב הציבורית בפרשה, וכנראה הניע מחדש גם את החקירה. אף על פי שדה־אנג'לו הואשם בינתיים "רק" ב־8 מקרי רצח, לפי חקירת ה־IBF המקורית "רוצח גולדן סטייט" היה אחראי ל־21 מקרי רצח, ל־54 מקרי אונס וליותר מ־021 פריצות באזור סקרמנטו וסן פרנסיסקו. מסע הפשעים שלו נמשך כעשור, 1976־מ ועד .1986 "סוף סוף, אחרי שנים ארוכות, השאלה מי ביצע את הפשעים הנוראים האלו קיבלה תשובה", אמר התובע המחוזי של מחוז אורנג', טוני רקאוקס. דה־אנג'לו יצא מביתו ונעצר ביום שלישי. הוא צפוי להופיע בפני בית המשפט היום. דהאנג'לו היה שוטר בשתי עיירות בקליפורניה במהלך שנות ה־07. הוא פוטר 1979־ב לאחר שהואשם בגניבה של פטיש וחומר נגד כלבים. המפכ"ל ג'ונס הודה כי חלק מהפשעים בוצעו בזמן שדה־אנג'לו היה שוטר, אך הדגיש כי שמו מעולם לא עלה כחשוד עד לבדיקות הדנ"א. הקומיקאי ביל קוסבי, שהועמד למשפט בגין תקיפה מינית, נמצא אשם בכל שלושת האישומים נגדו בתום משפט חוזר ועשוי להישלח לכלא לעשר שנים עבור כל אישום.

חבר מושבעים במדינת פנסילבניה הרשיע את קוסבי וקבע כי בשנת 2004 סימם מכרה שלו, אנדריאה קונסטנד, ואז קיים איתה יחסי מין מלאים ללא הסכמה בעודה מעורפלת חושים.

קוסבי בן ה־08 היה כוכב הסדרה הפופולרית "משפחת קוסבי" לפני כשלושה עשורים. בשנתיים האחרונות כ־05 נשים התלוננו נגדו על תקיפה מינית, אך הוא הועמד לדין רק על התקיפה של קונסטנד משום שבמקרים של שאר הנשים חלה התיישנות.

קוסבי הועמד לדין פעמיים במקרה זה. במשפט הראשון חבר המושבעים לא הצליח להגיע להכרעה. במשפט השני אתמול, שבו הואשם באותם סעיפים בדיוק, הצליחו התובעים לנצח על סמך עדותה של קונסטנד, שסיפרה כיצד הוליך אותה שולל. קוסבי טוען כי כל התלונות נגדו היו טענות שווא וכל היחסים שהיו לו היו בהסכמה.

התובעים טענו כי קוסבי הצליח לנצל את היותו דמות מוערכת וסלבריטאי כדי לתקוף נשים והוכיחו כי היה נוהג באופן שיטתי לסמם אותן כדי לבצע את זממו. כמו כן, התובעים הצליחו לבסס את דפוס ההתנהגות הזה על סמך עדויות של נשים אחרות, למרות ההתיישנות של המקרים שלהן.

למרות סיום המשפט, ייתכן שקוסבי יצטרך כעת להתמודד עם שורה של תביעות אזרחיות, בין היתר על רקע הטענה כי הוציא את דיבתן של המתלוננות הרבות נגדו, שרבות מהן חשפו את זהותן במשותף בשער המפורסם של מגזין "ניו יורקר".

 ??  ?? קוסבי בבית המשפט
קוסבי בבית המשפט
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? דה־אנג'לו
צילום: אי.פי.אי דה־אנג'לו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel