Israel Hayom

"מנסים להגיע לכולם"

-

יד הייסטינגס, מנכ"ל ומייסד נטפליקס, לא לוקח את עצמו ברצינות רבה מדי. אחד האנשים החזקים בתעשיית הבידור, העומד בראש חברה שתשקיע השנה לא פחות )!(8ימ מיי ליארד דולר בטלוויזיה ובקולנוע, מרבה לצחוק, לחבק, ומעדיף להופיע בכנס נטפליקס ברומא בלבוש לא רשמי - אבל נוח.

פגשנו אותו במיקום הפסטורלי שבו בחרה נטפליקס לקיים בשבוע שעבר את הכנס השנתי שלה לאירופה ולמזרח התיכון, תחת הכותרת ‪See What's"‬ "Next ("צפו לדבר הבא"): וילה מיאני המפוארת, הממוקמת על הר מריו ומי שקיפה אל כל רומא. ואם כבר מזרח תיכון חדש, השאלה הראשונה, איך לא, היתה על הסדרות הישראליות. "ראיתי את הפרק הראשון של 'פאודה', מאוד נהניתי ואני מתכוון לראות עוד פרי קים בהמשך ובהחלט מבין למה היא כל כך פופולרית בישראל ובעולם", הוא מגלה, "אנחנו מחפשים סיפורים מעניינים ומרתקים, שידברו לכולם, ולכן אנחנו מתעניינים גם בחומרים ישראליים. עשינו גרסה משלנו לסדרה 'המדרשה' ואנחנו בהחלט מחפשים עוד חומרים טובים מכם. ישראל היא שוק מצוין עבורנו, גם מבחינת חומרים וגם מבחינת צופים, ואנחנו בהחלט מתעי ניינים בטלוויזיה הישראלית".

גם לסידני הולנד, סגנית נשיא נטי פליקס ומנהלת רכש התוכן והפקות המקור בחברה, יש מחמאות ליצירה הטלוויזיונ­ית הישראלית. "אנחנו עוי בדים הרבה עם מפיקים, יוצרים וכוי תבים ישראלים", היא אומרת, "ואיך שראינו את הקדימון ל'פאודה' ידענו שמדובר בדרמה מצוינת שתעניין את כל העולם".

עוד קשר לישראל הוא סדרת המי קור החדשה על המרגל הישראלי בסוי ריה אלי כהן ז"ל, כשבתפקיד הראשי, באופן מפתיע, הקומיקאי הבריטייישי ראלי סשה ברון כהן. בנטפליקס מתי חילים לעבוד עליה בקרוב, אבל לא שיתפו אותנו ביותר מדי פרטים, שניי שאר במתח.

נטפליקס, המספקת שירותי סטי רימינג לי091 מדינות, כולל ישראל, עברה שלושה גלגולים. היא הוקמה 1997יב בלוס אנג'לס, כחברה להי פצת תקליטורי DVD בדואר. עשר שנים לאחר מכן הפכה לספריית סרטי וידאו לצפייה באינטרנט (סטרימיי ניג) ובי5102 הפכה לחברת הסטריי מינג הגדולה בעולם, העומדת כיום על 300 מיליון צופים ברחבי העולם, יותר ממחציתם מחוץ לארה"ב. לחברה 125 מיליון מנויים, המשלמים 14-8 יורו 61-35( שקלים) לחודש.

"לפני 20 שנה חשבנו שהכל באינטרנט יהיה זמין וחופשי, אבל אז אנשים התחילו להבין שתשלום נותן להם אפשרות לראות חומרים יותר טובים. הבנו שאם ניתן לצופים חוויה טובה, הם יהיו מוכנים לשלם עליה לאורך זמן", מספר הייסטינגס, ומוי סיף בחיוך כי "אני בהחלט יכול לומר שגביית התשלום היתה הימור שהצלחנו בו, והיום אנחנו משדרים באיכות הרבה יותר גבוהה מאשר בקולנוע ואפשר לראות אותנו בכל אמצעי 1,700יבו מכשירים שונים: מחשבים, טאבלטים, סמארטפונים וטלוויזיות חכמות וכן לקבל המלצות על סרטים".

טוד ילין, סגן נשיא ומנהל מוצר בנטפליקס, מוסיף כי "אנחנו מנסים להגיע לכל סוגי הקהלים. הכוונה היא לאשתי, לאבא שלי בן הי28, לשלושת ילדיי בני 17-11יה וכמובן גם אלי, שלכל אחד מאיתנו טעם משלו".

כל זה מחייב את נטפליקס לתת שיי רות לי054 מיליון מכשירים ייחודיים ברחבי הגלובוס מדי חודש, וזאת מכיוון שכל מנוי רוצה לצפות בתכנים בזמן ובמקום שמתאימים לו ביותר. ההצלחה היא בהחלט גדולה. למרות עליית מחיר המינוי השנה ,14%יב נוספו לנטפליקס ברבעון הראשון של 2018 כי4.7 מיליון צופים, כמעט מיליון צופים יותר מהי תחזיות בבורסה של ווליסטריט, והיא הגדילה את כמות התכנים המקוריים שלה בי%58 בהשוואה לשנה הקודמת, עם 483 שעות.

הכנסות החברה גדלו ברבעון הראי שון של השנה בי%04 בהשוואה לשנה הקודמת והגיעו לי7.3 מיליארד דולר. מרבית ההכנסות, 1.82 מיליארד דולר (גידול של ,)23.8% הגיעו מארה"ב, אולם הקפיצה הגדולה היא דווקא בשאר העולם - עלייה של 70.4% בהכנסות

 ??  ?? מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס
מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel