Israel Hayom

סדנה בבית הזכוכית

-

עוצמת המים

הוא אמנם מאוד קצר, שתי דקות נסיעה בסך הכל, אבל הרכבל שמוביל מראש הנקרה אל הנקרות הוא התלול ביותר בארץ. פנינת הטבע ליד הגבול הצפוני של ישראל היתה פעם תחנת מעבר של הרכבת שהקימו הבריטים לאורך החוף, שהגיעה עד מצרים. אפשר לראות את סימני המסילה שבסיומה, בקצה הצפוני, סגרו את המנהרה שהובילה לכיוון לבנון. על הקיר, שהוא למעשה הגבול, מקרינים היום סרטון המספר את סיפורן של הנקרות, אז והיום, ועל בעלי החיים בים ובנקרות עצמן.

המיצג הוא התחלה מצוינת לביקור בנקרות עצמן, וכדאי להתחיל בו ולא ישר להגיע לתוך הנקרות. בתום ההסבר והמצגת האורקולית אפשר לחזור ולפנות שמאלה לתוך הנקרות. כשנכנסים, במיוחד ביום סוער שבו הים גלי, אפשר לחוש עד כמה אנחנו קטנים אל מול עוצמת החבטות של הים. הגלים המתנפצים מחרישים את האוזניים והרוח נותנת תחושה כאילו אנחנו בנסיעה במהירות 100 קמ"ש עם חלון פתוח - זעזוע, ריגוש, הכל רועד. המים מגיעים גם לשבילים המוגנים, וחשוב לשים לב לא למעוד בשביל הרטוב בתוך המערות. את הילדים מרגש במיוחד הפתח המכונה "ראש הלווייתן", שבו המים חובטים לתוך הגומחה הנראית כלוע ענק והם שוצפים ומתיזים על הצופים. כמעט בכל פינה מחכה ריגוש אחר, והצופה עומד נפעם מול העוצמה הרבה של המים. למי שרוצה חוויה מיוחדת, כדאי לבדוק מתי יש סיורי עששיות בערב. הללו מתקיימים בדרך כלל בחגים ובמהלך חודש אוגוסט.

מחיר: 45 ש' למבוגר, 36 ש' לילד (מגיל 3 עד ,)18 לנכה, לאזרח ותיק ולחייל בשירות חובה

פרטים: בטלפון 073-2710100 או באתר www.rosh-hanikra.com

לא הרחק מהנקרות, בקיבוץ חניתה, נמצא הסטודיו של אמנות הזכוכית של דני ומיכל קלדרון. זהו מפעל משפחתי שהוקם לפני יותר מ־02 שנה על ידי השניים, שהם ממקימי מסלול הזכוכית בבצלאל. מוצרי הסטודיו מפורסמים בארץ וברחבי העולם, והם נרכשים על ידי מסעדות ובתי מלון מובילים. במרכז המבקרים אפשר לערוך סיורים מודרכים בני שעה 22( שקלים לאדם) ולראות את הקשר בין הפיניקים, שגילו את הזכוכית בחופי ארץ ישראל, לבין היצירות המדהימות שהזכוכית

 ??  ?? חוף הים בנהריה
חוף הים בנהריה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel