Israel Hayom

"לצאת לטיול זה להתגרות בגורל, אנחנו נמות"

הנבואה המצמררת התגשמה בהודעת ווטסאפ רגע לפני הטיול בנחל צפית חזתה אחת הנערות את האסון 9 בני נוער מתו בשיטפון הקטלני שמותיהם של 6 הותרו לפרסום: אגם לוי, רומי כהן, אלה אור, יעל סדן, שני שמיר וצור אלפי

- גדי גולן כתבנו בדרום

התרחיש שממנו חששו והזהירו התממש בצורה הנו ראה ביותר. הגשמים הכבדים ביומיים האחרונים גרמו לשיטפונות קשים בנחלי הדרום - ואתמול נלכדו בשיטפון כזה 25 מטיילים, בני נוער, ששהו בנחל צפית שבערבה במס גרת טיול של מכינת "בני ציון" בת"א. חלק לא הצליחו לברוח מה מים ששטפו בזרם אדיר ו 9 מהם - שמונה בנות ובן - נהרגו.

באופן מצמרר, יממה לפני הטיול הביעו כמה מהמשתתפים בו חשש כבד לצאת בשל מזג האוויר והשיטפונות הצפויים. אתמול נחשפה בחברת הח דשות התכתבות בווטסאפ בין כמה נערות שיצאו לטיול לחברותיהן. "זה להתגרות בגורל. אנחנו נמות. אני רצינית", כתבה אחת הנערות נבואה מצמררת, "אני לא מאמינה שאני אש כרה יוצאת לטיול במזג אוויר הזה. זה לא הגיוני שנלך למקום שהכול שם שיטפונות". נערה אחרת כתבה לחב רותיה בתדהמה בלתי מוסתרת כי "זה ממש מוזר שהוציאו אתכם ככה, סלח לי", אולם חברה אחרת ניסתה לעודד את חברותיה וכתבה "אני מניחה שיש להם היגיון וייקחו אתכם למקומות אחרים ותישנו במקום סגור".

אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של 6 מההרוגים באסון. אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן מירושלים, שני שמיר משהם, רומי כהן ממושב מאור, אגם לוי ממושב חרות וצור אלפי ממזכרת בתיה.

אלה אור ממעלה אדומים היתה תלמידת כיתה י"ב בביה"ס אמי"ת בנות בעיר. אימה, שרית אנג'ל אור, היא מנהלת ביה"ס היסודי "נופי הסלע" בעיר. הלילה התכנסו בבית הספר המורות והמנהלת, ביחד עם צוותי יעוץ של בית הספר ומחלקת החינוך בעיריהב לשיח עם חברו תיה של אלה לכיתה, לחיבוק ול תמיכה ברגעים הקשים. מעיריית מעלה אדומים נמסר כי "העיר מעלה אדומים משתתפת בצערן של משפ חות הנערים והנערות שנספו באסון הנורא בדרום, ובכללן משפחתה של אלה אור ז"ל, ביתם של יצחק וש רית אור, תושבי מעלה אדומים. העיר כואבת, המומה, אבלה ומחבקת את המשפחה ומשתפת בצערה".

מבית החינוך אמי"ת נמסר כי "אנו המומים עם פטירת תלמידת נו האהובה באסון הנורא. אלה היתה נערה מקסימה עם חלומות גדולים, שהיתה אהובה על חברותיה ומורו תיה". המנהלת, ברנדה פרוור הור ביץ, אמרה כי "אלה היתה מהטובות שבתלמידות, ילדה עם ראש גדול שהיתה נכונה תמיד לעזור ולעשות למען האחר. היא שילבה בין אהבת הארץ ואהבת עם ישראל מתוך אמו נה גדולה. אחד הדברים שהיו חשובים לה הוא אחדות עם ישראל ולכן בחרה ללכת למכינה שבה כל חלקי החברה".

צור אלפי ממזכרת בתיה, בן 17 וחצי, היה תלמיד י"ב בקרית החי נוך ברנקו וייס על שם רבין והותיר אחריו זוג הורים ואחות. "הוא היה אדם נהדר. מלח הארץ. מצחיק, אהוב ואוהב עם נשמה ענקית. זה אסון בלתי נתפס", אמרו חבריו ללימודים.

אגם לוי היתה תלמידת י"ב בקרית החינוך דרור שבמועצה האזורית לב השרון. אינה ויינברג, מחנכת הכיתה

של לוי, אמרה כי ״אגם שילבה הצ טיינות בלימודים עם פעילות התנ דבותית בבית הספר ובתנועת הנוער. היא היתה נערה אהובה ומוערכת על ידי מוריה וחבריה. זוהי שעה קשה עבור כולנו, אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה״.

החיפושים ימשכו היום

עם היוודע דבר האירוע הגיעו לשטח כוחות חילוץ רבים, חלקם במ סוקים, ובהם אנשי משטרת ישראל, מד"א, מכבי האש וכן לוחמי יחידת החילוץ המיוחדת של צה"ל 669 ויחי דות צבא נוספות. מפקד זק"א דימו נה ירוחם, יעקב יפרח, שהיה באיזור הנחל, תיאר את האירוע הקשה: "הנחל פרץ בעוצמה, פשוט ברגע אחד", סיפר יפרח, "חלק הצליחו לברוח ולעלות למקום גבוה ואלה שלא נסחפו בזרם העוצמתי. כל ההרוגים נמצאו בטווח של כשעה לאחר תחילת האירוע".

פעולות החילוץ בשטח החלו באינטנסיבי­ות ותוך מאמצים לאתר את הנעדרים טרם החשיכה. מפקד המחוז הדרומי, ניצב מוטי כהן, ביצע בשטח הערכת מצב בהשתתפות כלל הגורמים בשטח.

לאחר מספר שעות של מאמצים חולצו בשלום 13 נערים ונערות, שנ בדקו על ידי צוותי מד"א ולא נזקקו לפינוי. שני נפגעים במצב קל עד בי נוני טופלו על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א ופונו לביה"ח סורוקה כשהם סובלים מחבלות ומהיפותרמי­ה קלה.

חיפושים אחרי נעדרת נוספת נמשכו שעות ארוכות, שבהן החל לרדת גשם שהקשה על עבודת המחלצים. החיפו שים הופסקו לאחר רדת החשיכה והיו צפויים להתחדש מייד עם אור ראשון.

נהג האוטובוס שהסיע את המ טיילים סיפר ל"ישראל היום" בכאב ובהלם כי "ראיתי את אלה שנהרגו בפעם האחרונה, הם היו מאושרים, רקדו ושמחו. כל כך חיכו לטיול הזה".

 ?? צילום: דוברות מד"א ?? שיטפון בנחל צפית, אתמול
צילום: דוברות מד"א שיטפון בנחל צפית, אתמול
 ??  ??
 ?? צילום: רויטרס ?? כוחות ההצלה בזירת האסון
צילום: רויטרס כוחות ההצלה בזירת האסון
 ?? צילום: מתוך חברת החדשות ?? ההתכתבות בווטסאפ, יממה לפני הטיול
צילום: מתוך חברת החדשות ההתכתבות בווטסאפ, יממה לפני הטיול
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? כוחות החילוץ בשטח
צילום: אי.אף.פי כוחות החילוץ בשטח
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? יעל סדן
יעל סדן
 ??  ?? צור אלפי
צור אלפי
 ??  ?? אלה אור
אלה אור
 ??  ?? רומי כהן
רומי כהן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel