Israel Hayom

רוח מיוחדת של ערבות הדדית

- אביעד פרידמן הכותב לימד בעבר תנ"ך במכינת בני ציון

משפחת "מכינת בני ציון" - יש דבר כזה. תלמידי המכינה המיוחדת הזו, בוגריה ואנשי הצוות הם מעין משפחה רחבה ועוטפת.

המכינה, שהוקמה על שם חלל צה"ל בן ציון חדד, העמידה מאות בוגרים ובוגרות המשרתים ביחידות השונות בצבא ובהם טייסים )וטייסת(, כמחצית מבוגריה שירתו ומשרתים כקצינים וקצינות ביחידות מובחרות ואחרות.

עם שחרורם, ממשיכים התלמידים ללימודים באוניברסיט­אות השונות ועוסקים בשליחות החב רתית שנצרבה בשנת המכינה, במסגרת פעילויות שונות עם קשישים, בשכונות מצוקה ובסיוע לנוער שוליים.

יש במכינה רוח מיוחדת של ערבות הדדית אמיתית, כזו שהיינו רוצים לראות בה את כלל החברה הישראלית. לומדים בה דתיים וחילו נים, בנות ובנים מכל רחבי הארץ. ראש המכינה ומייסדה הוא יובל כהאן, סא"ל במילואים, אדם ערכי ואיש חינוך אמיתי.

לימדתי במכינה עשור שנים, ויותר משלי מדתי - למדתי מהתלמידים והצוות. התלמי דים שטיילו אתמול בערבה היו צריכים להיות תלמידיי בשיעור בתנ"ך בשנה הבאה. לא אזכה לדעת כיצד יפרשו את ספר שמואל ומה יאמרו על יוסף ואחיו.

ביום הקשה הזו אנחנו מבקשים לחזק ולהתחזק איש מרעהו, לייקר ולהוקיר את המקום המיוחד ואת השפה, הלמידה, העשייה החברתית, התשוקה והאחריות שנצרבות שם.

מכינת בני ציון היא אחת 54-מ המכינות למ נהיגות הפזורות ברחבי המדינה.

בואו לא נזדרז לשפוט לחומרא את המפ על הייחודי הזה הנקרא מכינות למנהיגות. זהו מהמפעלים החשובים לעם ישראל. איני מכיר את פרטי הטיול שהסתיים באסון ועוד יבוא זמן גם לבירורים הנדרשים ולמסקנות, אבל המ תינו שניה.

עכשיו נאבל על זיו העלומים שנסחפו ואבדו בנחל צפית, ביום הנורא הזה.

איני מכיר את פרטי הטיול שהסתיים באסון ועוד יבוא זמן גם לבירורים הנדרשים, אבל המתינו שנייה. עכשיו נאבל

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel