Israel Hayom

המדריכה התריעה: "לבטל הטיול בגלל השיטפונות"

מעצרם של מנהל המכינה ומדריך נוסף הוארך בשל חשש לשיבוש חקירה ● מדריכה שנחקרה ושוחררה למעצר בית העידה: הזהרתי כמה פעמים מפני הסכנה

- ניקי גוטמן וגדי גולן

מדריכה במכינת "בני ציון" שנעצרה ביום חמישי העידה כי התריעה כמה פעמים בפני מנהלי המכינה כי צפויים שיטפונות והצ פות בנחלי הדרום ואף ביקשה לש קול את ביטול הטיול שבו נספו תשע נערות ונער.

המדריכה, שבינתיים שוח ררה למעצר בית, מתגוררת באחד מיישובי הערבה והיא בתו של סגן מפקד יחידת חילוץ. היא עצמה בו גרת של המכינה ובעדותה מסרה כי היה נכון לדעתה, לאור מזג האוויר הקשה והשיטפונות, שלא לקיים את הטיול או לפחות לדחות אותו למו עד אחר.

"היא אף התייעצה עם אביה, אבל בסופו של יום לא היא זו שהחליטה אם יתקיים טיול או לא", מסר אמש עורך הדין שחר מנדלמן.

ביום שישי בבוקר הוארך מעצרם של מנהל המכינה הקדם צבאית, יובל כאהן ושל המדריך אביב ברדיצ'ב, עד יום שלישי. השניים נעצרו ביום חמישי האחרון יחד עם המדריכה, שעות לאחר היוודע גודל האסון. במהלך הלילה שלאחר האסון נחקרו שלושת העצורים ובתום המדריכה שהזהירה והמדריך ברדיצ'ב

החקירה שוחררה המדריכה. חקירת המשטרה על ידי צוות מיוחד שמינה מפקד המחוז הדרומי, בראשות קצין אח"מ, נצ"מ יוסי תורג'מן, העלתה חשד לשיבוש הליכי חקירה וסתירות בין הגרסאות שנמסרו על ידי כאהן וברדיצ'ב - החשודים בגרימת מוות ברשלנות - ועל רקע זה, החליט השופט איתי גונן ברסלר להאריך את מעצרם.

"טרגדיה לאומית"

עו"ד נתי שמחוני, פרקליטו של כאהן, אמר במהלך הדיון ביום שישי בבית המשפט: "צריך לזכור שמדובר במפעל חיים של 50 יחידות קדם צבאיות, בעל ערך חשוב למדינת ישראל. זהו אירוע קשה ומחובתה של המשטרה להגיע לחקר האמת. עם זאת, אנו נמצאים בתחילתו של התהליך ולא ראוי לחרוץ את דינם של החשודים כאן. לא צריך לשפוט אותם בכיכר העיר".

פרקליטו של ברדיצ'ב, עו"ד ציון אמיר, אמר כי המדריך משתף פעולה עם החוקרים באופן מלא: "כל מה שהוא יכול הוא יעשה במסגרת החקירה - כל פעולה וכל אינפורמציה שיידרשו. הוא לא מסתתר ולא שומר על זכות השתיקה, אין לו שום סודות, ולכן סברתי מלכתחילה שהארכת המעצר בהיבט הזה לא נחוצה ואפילו מיותרת.

"זאת טרגדיה קשה ברמה לאומית, מדובר בשני אנשי המכינה הקדם צבאית, אנשים איכותיים ביותר שהסכימו להארכת המעצר נוכח היום הקשה הזה שבו מתקיימות הלוויות. הם סברו שלא נכון לנהל דיון בשאלת הארכת המעצר אלא להסכים לכך מתוך תפיסה של אחריות עמוקה מאוד, וכך היה צריך להעריך את הגישה הזאת. הם אנשים מאוד רציניים, מלח הארץ במלוא מובן המילה, אנשים שאוהבים את המדינה ואת הארץ הזאת ופועלים במסגרת החינוכית של קדם מכינה שמכשירה צעירים איכותיים מאוד שבעיקר הולכים ליחידות לוחמה. בתוך הדברים האלה מתרחשת הטרגדיה הזאת".

לפי הידוע עד כה, המכינה הקדם צבאית לא קיבלה אישור יציאה לטיול משום גורם רשמי. לטענת משרד החינוך, המכינה כלל לא נזקקת לאישור כזה שכן מדובר במכינה קדם צבאית שאינה כפופה ישירות למשרד החינוך או למשרד הביטחון.

אלא שבמשרד הביטחון יצאו נגד הטענות שהשמיעו במשרד החינוך, וזמן קצר לאחר האסון מסרו כי "מצער שביום כזה, לא רק שהגוף האחראי אינו מקבל אחריות, אלא מטיל אותה על גורם אחר".

 ??  ?? יובל כאהן
יובל כאהן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel