Israel Hayom

היסטוריה בנוסח קוריאני

מנהיגי המדינות המסוכסכות נפגשו לפסגה בקרבת הגבול ● "לא תהיה עוד מלחמה בחצי האי, נפתח עידן של שלום", הסכימו

- אלי לאון ויוני הרש, ארה"ב חצו את הגבול:

מנהיגי צפון ודרום קוריאה עשו ביום שישי היסטוריה שנועדה להפשיר את היחסים בין המדינות הירי בות ועשויה להוביל להסכם שלום. קים ג'ונג און, הרודן הצפון קוריאני, היה המנהיג הראשון של הדיקטטורה המ בודדת שחצה את הגבול לדרום, שם פגש את עמיתו, נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה אין.

"טוב לראות אותך" היו המילים הרא שונות שאמר הרודן הצפוני לנשיא הד רום, בפגישתם הראשונה אי פעם. לאחר לחיצת היד ההיסטורית שתועדה משני צידי הגבול, קים הציע לעמיתו לקפוץ לביקור לצד הצפוני של הגבול. המחווה, שנמשכה שניות בודדות, נענתה בחיוב כשהמנהיגים אוחזים ידיים.

"אין מילים לתאר את התרגשו תי להיפגש במקום היסטורי כל כך. מאוד מרגש אותי, אדוני הנשיא, שהג עת לפאנמונג'ום ולקו ההפרדה על מנת לפגוש אותי", אמר קים למון שהשיב לו ואמר: "אנו ניצבים בפני רגע היסטורי".

הפגישה עוררה התרגשות ותקוות בד רום בעוד התקשורת הממשלתית בצפון המרבה להסתיר אירועים, שידרה את אירועי היום בשידור ישיר. במהלך המ פגש שני המנהיגים חתמו על "הכרזת פאנמונג'ום לשלום, שגשוג ואיחוד של חצי האי הקוריאני" כשבמרכזה היעד של "חצי אי קוריאני מפורז מנשק גרעיני בא מצעות פירוק מלא מנשק גרעיני". עוד נכתב כי "שני המנהיגים הכריזו בחגיגיות בפני 80 מיליון הקוריאנים והעולם כולו שלא תהיה עוד מלחמה בחצי האי הקו ריאני, וכך נפתח עידן חדש של שלום". עכשיו, לאחר המפגש הצדדים מתכוננים

למפגש המכריע של קים עם נשיא ארה "ב.

לאחר הפסגה הנשיא טראמפ שוחח עם נשיא דרום קוריאה וקיבל ממנו עד כו נים על הנעשה לקראת מפגשו עם ק ים "בדיוק היתה לי שיחה ארוכה וטובה מא וד עם הנשיא מון של דרום קוריאה", כ תב אמש טראמפ בטוויטר: "הדברים הולכ ים טוב מאוד, והזמן והמיקום של הפגישה עם צפון קוריאה הולכים ונקבעים". הנש יא

סיפר ששוחח גם עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, ועדכן אותו ב"מגעים הנ משכים". גם מזכיר ההגנה של טראמפ, ג'יימס מאטיס, שוחח אתמול עם מק בילו הדרום קוריאני והשניים קבעו כי הם "מחויבים לפתרון דיפלומטי שמשיג התפרקות מלאה, בת וידוא ובלתי הפיכה מנשק גרעיני".

במסע"ת עם קנצלרית גרמניה, אנג לה מרקל, טראמפ נשמע אופטימי לאור ההתפתחויות ואמר כי יש לו האחריות לנסות להשיג שלום ואת התפרקותה של פיונגיאנג מנשק גרעיני. "אם לא אצ ליח, זו תהיה תקופה קשה מאוד להרבה מדינות ואנשים", אמר והוסיף: "זה אף פעם לא הגיע כל כך רחוק. הם מתלה בים מלעשות עסקה. אנו מקווים שנ גיע להסכם".

 ??  ?? נשיא דרום קוריאה
נשיא דרום קוריאה
 ??  ?? קוריאנים מניפים את דגל האיחוד
קוריאנים מניפים את דגל האיחוד
 ??  ?? המנהיגים סועדים יחדיו
המנהיגים סועדים יחדיו
 ?? צילום: רויטרס ?? מון ג'יאה אין )מימין( מחכה במדינתו לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און
צילום: רויטרס מון ג'יאה אין )מימין( מחכה במדינתו לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel