Israel Hayom

לאחר מאבק ממושך בסרטן: הלכה לעולמה הקונדיטורי­ת רביבה אפל

- תמר ריפל

אבל בעולם המסעדנות: הקוו נדיטורית והמסעדנית רביבה אפל נפטרה אתמול לאחר מאבק ארוך וקשה במחלת הסרטן. בת 72 היתה במותה.

חובבי הקולינריה, ובכלל מי שאוהב מאפה טוב לצד הקפה שלו, הכירו את אפל כמי שלא רק הביאה את הפטיסרי הצרפו תי לארץ שלנו, אלא גם שימו שה מנטורית לשפים ולקונדיו טורים רבים ולימדה אותם את רזי המקצוע.

במהלך השנים פגשה אפל את הקונדיטורי­ת סיליה רגב. הן פתחו יחדיו קייטרינג ועבדו מהבית עד לפתיחת בית הקפה "רביבה וסיליה" ברמת השרון בשנת .1988 הפופולריות הרבה שלה זכה בית הקפה הביאה לגו דילת המותג עד למסעדה נוסו פת, מעדנייה ופיצרייה במתחם G בתל אביב. במהלך השנים השתיים נפרדו, ואפל נותרה אחראית בלעדית לעסקיהן. בשנת 2008 הוציאה ספר הכוו לל יותר מו001 מתכונים, שהפך לרבומכר.

לפני כחצי שנה זכתה אפל בפרס מפעל חיים של המגזין "טיים אאוט", ורק לפני שלושה חודשים השף חיים כהן והאופה ארז קומרובסקי הוקירו אותה באירוע מיוחד.

הקונדיטור מיקי שמו כתב לזכרה: "הגברת הראשונה של הקונדיטורי­ה בישראל, שהייתה מודל לחיקוי עבורי. תחסרי לי מאוד אך רוחך תישאר איתי לנצח. תודה לך על הכל".

השף יונתן רושפלד חיבר פוסט בפייסבוק: "הלכה לעולמה רביבה אפל. עולמה הרי היה כאן, עולם מלא בתוכן מוקפד. עולם שעוטף אנשים ונותן להם שנים מה שאפשר לחלום ליד הקפה, מה שאפשר לחלוק עם אוהבים. רביבה אהובה, את תמיד איתו נו". השפית והעיתונאית מאיה דרין ספדה למי שליוותה אותה במהלך השנים: "רביבה אפל שיו נתה את מתאר המפה הקולינרית הישראלית ואת חיי. אני נפרו דת מרביבה בעצב גדול. חסרונה פער חלל עצום בנוף הישראלי. משפחתה, חבריה ומוקיריה ינצו רו את אישיותה, דמותה ופועלה באהבה רבה ואינסופית".

 ??  ?? רביבה אפל ז"ל
רביבה אפל ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel