Israel Hayom

צה"ל שינה את המשוואה

בתגובה למחאה על הגדר הפציץ חיל האוויר שש מטרות במערב רצועת עזה בכיר בלשכת אבו מאזן תקף את חמאס: "הם מהמרים על חיי ילדינו"

- דניאל סיריוטי וניקי גוטמן

בצה"ל משנים את דפוס הפעולה מול ההפגנות השבועיות בגדר גבול רצועת עזה: מעתה, כל הפגנה אלימה ביום שישי תוביל לתקיפת נכסים איכותיים של חמאס בעומק רצועת עזה.

בצעדות האלימות הקודמות לעבר הגדר שכללו גם ניסיונות פיגוע נגד כוחות צה"ל - התגובה הסתכמה בירי טנקים בלבד, בעיקר נגד עמדות שמירה ריקות של חמאס בגדר. צה"ל החל את דפוס הפעולה החדש ביום שישי האחו רון. בשעות הערב תקף חיל האוויר שש מטרות של המשטרה הימית והקומנדו הימי של חמאס. זאת, בתגובה לצעדה הפלשתינית שנערכה בשעות הצהריים. הפלשתינים דיווחו על ארבעה פצועים בתקיפה. תגובת הפלשתינים לתקיו פת חיל האוויר היתה פרסום סרטון שבו נראה המתפ"ש, אלוף יואב פולי מרדכי, כאשר הוא נמצא לכאורה על כוונת רובי הצלפים של גדודי עז אודין אלוקסאם.

מספר המפגינים בירידה

במחאות עצמן חמאס מתקשה לשו מור על מספר המפגינים: בשישי האחרון חמאס הצליח לגייס רק 10,000וכ מפגיו נים, בהשוואה 40,000ול 20,000וו בהו פגנות הקודמות. מנגד, דפוסי הפעולה של המפגינים נותרו בעינם. המפגינים מתחלקים לחמישה מוקדים. קבוצה המוו נה 1,000וכ מפגינים פונה לעבר מחו סום קרני הישן. הם מפגינים מול כוחות צה"ל במקום ובעקבות פקודה שקיבלו, 1,000 המפגינים פונים כו002 מטרים דרומה ורצים לעבר הגדר. הם קושרים את גדר התלתלית, מנסים לפרוץ אותה, ואז רצים לגדר. הפלשתינים מנסים לחו דור לישראל בחסות יידוי מטעני חבלה מאולתרים, הבערת צמיגים, רימונים מאולתרים, בקבוקי תבערה, יידוי אבו נים והטסת עפיפונים שאליהם נקשרים בקבוקי תבערה אל עבר הצד הישראלי. צה"ל מתארגן במהירות ומגיב בירי רב של צלפים וירי רימוני גז מדמיע.

הצד הפלשתיני המשיך ביום שישי האחרון לשלם בנפש על הצעדות. משרד הבריאות בעזה דיווח כי ארבעה מפגיו נים פלשתינים נהרגו במהלך העימותים ביום שישי ובהם נער בן ,15 שנפצע בהו תפרעויות באורח אנוש בעקבות פגיעה בראשו ומת מפצעיו בבית חולים בעזה כמה שעות לאחר מכן. כמו כן, נמסר כי קרוב לו005 פלשתינים נפצעו בדרו גות פציעה שונות. לטענת הפלשתינים, ההרוגים ומרבית הפצועים נפגעו מירי של אש חיה שירו לעברם חיילי צה"ל. לפי נתוני משרד הבריאות הפלשתיני, מאז החלו ההפגנות נהרגו בעימותים עם כוחות צה"ל 45 פלשתינים ויותר 2,000ומ נפצעו בדרגות פציעה שונות.

כזכור, ב"ישראל היום" נחשף לאחו רונה כי בהנהגת חמאס בעזה נתגלעו חילוקי דעות עמוקים בכל הנוגע לאפו קטיביות של צעדות השיבה השבועיות. חילוקי הדעות לא הסתכמו ברצועה, ואף ברמאללה מתחו ביקורת חריפה על חמאס ששולח רבים להיפגע בהפגנות בגדר מדי סופ"ש. בדרשה שנשא בכיר בלשכת אבו מאזן, מחמוד אלוהבאש, הוא אמר כי "חמאס מהמר על חיי ילדיו נו ובנינו שנשלחים להתעמת עם חיילי הכיבוש בגדר שבוע אחר שבוע ומשלו מים בדם עבור האינטרסים של חמאס".

 ??  ?? ילדים פלשתינים מגלגלים צמיגים בוערים לעבר הגדר
ילדים פלשתינים מגלגלים צמיגים בוערים לעבר הגדר
 ?? צילומים: דובר צה"ל ?? פלשתינים פוגעים בגדר הרצועה
צילומים: דובר צה"ל פלשתינים פוגעים בגדר הרצועה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel