Israel Hayom

"המטרה שלנו - ליצור עתיד פיננסי טוב יותר"

בית ההשקעות הגדול בעולם, בלקרוק, פתח סניף בישראל ומשתף פעולה עם אלטשולר שחם ● נשיא ומייסד החברה: "מחויבים למשקיעים ישראלים לטווח הארוך"

- אריאל ויטמן

עשו עלייה: רוב (רוברט) קפיטו הוא נשיא ואחד ממייסדי חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם, בלקרוק. קפיטו אחראי גם לחטיבת הטכנולוגיה של החברה, שפלטפורמת המחשב שלה, אלדין, שינתה את הדרך שבה אנשים משקיעים - גם בלי שהם בכלל יודעים זאת.

אז אולי בלקרוק אינה שם שמוכר בישראל, אך היא מנהלת את כספם של פנסיונרים, קרנות השקעה, חברות ביטוח וממשלות בכל רחבי העולם. בסוף 2017 ניהלה החברה נכסים בשווי בלתי נתפס של 6.28 טריליון דולר. מדובר בסדר גודל גדול יותר מכל בתי ההשקעות בעולם וממרבית הבנקים. החודש, החברה הענקית הזו הגישה תשקיף ראשון לקרן נאמנות שתנהל בארץ יחד עם בית ההשקעות המקומי אלטשולר שחם. ההתמחות של בלקרוק היא בהשקעות פסיביות, המנוהלות באופן ממוחשב, עם התערבות מינימלית של החלטות אנושיות בהחלטות ההשקעה הספציפיות.

ניצלנו את הגעתו של קפיטו לישראל כדי לשאול אותו, בין היתר, על השותפות עם אלטשולר שחם ועל התוכניות ארוכות הטווח של החברה.

עד כמה ההשקעה בישראל חשובה לך?

"בלקרוק פועלת בשוק הישראלי זה עשור, וההחלטה לפתוח משרד בשנה שעברה מעידה על מחויבותנו ארוכת הטווח למשקיעים ישראלים. המטרה הבסיסית שלנו היא לעזור ליצור עתיד פיננסי טוב יותר, במיוחד בעידן הזה שבו שנות הפנסיה ארוכות יותר".

למה בחרתם דווקא באלטשולר שחם?

"חיפשנו חברה רבת עוצמה ומבוססת, שתהיה שותפה למטרתנו לסייע למשקיעים קמעונאיים ישראלים בבניית תיקי השקעות גלובליים מגוונים. במיוחד הערכנו את עבודתם החלוצית בגישה לשווקים הבינלאומיי­ם".

לבלקרוק יש הרבה האקתונים בכל רחבי העולם, מה גרם לצמרת הבכירה כולה לבוא במיוחד לישראל?

"קידום הטכנולוגיה הוא לב העשייה שלנו ומכיוון שישראל היא מרכז בעל שם עולמי לחדשנות טכנולוגית, אנחנו משתוקקים לאינטראקצי­ה עם הכישרון המקומי בבניית התשתית הגלובלית שלנו. מרתון התכנות )Hackathons( שאנחנו מקיימים פה הוא דוגמה של התרבות הקפדנית שלנו של חקירת ההנחות שלנו, עם המטרה הבסיסית של בניית כלים ויכולות לטובת הלקוחות שלנו".

בתוך כך, ביום חמישי האחרון, בקומה ה־06 של עזריאלי שרונה, בית ההשקעות אלטשולר שחם כינס את ההאקתון הראשון בישראל שנושאו הוא "עתיד העולם". קפיטו עצמו פתח את הכנס.

 ?? צילום: עודד קרני ?? רוב קפיטו (במרכז) עם חן אלטשולר ורם שחם
צילום: עודד קרני רוב קפיטו (במרכז) עם חן אלטשולר ורם שחם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel