Israel Hayom

הפכנו כל אבן, ונשבר לנו הלב

רשף אריק אלימלך

- הביא לדפוס: גדי גולן

המשימה שלנו היתה לסרוק את ערוץ הנחל. התפללנו לא להיתקל בגופה ושיקרה נס, שנוכל להחזיר את הילדים להוריהם. לצ ערנו, הפעם זה לא קרה. כאנשי צוות חילוץ מיומנים היטב, הלב שלנו נשבר.

ההבנה שאסון גדול מתרחש נגד עינינו חלחלה כבר בהתחלה, כשקיבלנו ביום חמישי הודעה על 24 נערים שנסחפו בנחל צפית. מדובר באזור הידוע בשיטפונות הקשים שלו ובהצפות האדירות של מי גשמים, בצי רוף העובדה שקבוצת מטיילים יצאה לשטח למרות כל האזהרות. אבל הנחנו את ההשערות בצד ויצאנו למשימת הצלה שבדיעבד התבררה כגדולה, כזאת שלא ידענו מעולם. ויצאנו בעבר למשימות הצלה לא מעטות.

יצאנו בכוחות גדולים, בידיעה שהצלת 24 נערים שנסחפו בשיטפונות היא משימה גדולה, ובהתאם גם תגברנו את היל"מ )יחידה לחילו צים מיוחדים( ביחידות שכנות, בין השאר בגלל ההתרעות לשיטפונות בנחלי הדרום. כשהגענו לאזור המצפה הראשון, בירידות לכיוון צומת הערבה, הבחנו, לתדהמתנו, בגודל ובעוצמת הזרימה והבנו שהמשימה לא הולכת להיות פשו טה. כבר כשהגענו לנחל, ההמולה היתה גדו לה. זה היה נורא, כי מכל עבר שמענו צרחות ובכי של נערות ונערים. היה קשה לראות את חוסר האונים שלהם, בעיקר לנוכח איתני הטבע האדירים. חלק גדול מאיתנו הורים לילדים, ואתה מרגיש שבאת להציל את המשפחה שלך.

המשימה שלי עם הצוות היתה לסרוק את ערוץ הנחל עצמו. עשינו זאת כשאנו משת משים בידיים וברגליים, ממש "על עיוור", והוצאנו מהמים כל חפץ שהרגיש חשוד. כך התנהלנו במשך כמה שעות מורטות עצבים. זה היה קשה כי כל אחד מאיתנו חשש בליבו מהנורא מכל, התפלל שלא להיתקל בגופה.

בזמן החיפושים היסודיים, שבמהלכם אתה הופך כמעט כל אבן באזור, אי אפשר שלא להיכנס למחשבות ולתהיות מה עבר על הנע רים האלה, הילדים של כולנו, כאשר היו צרי כים להתמודד נגד כוחות הטבע האדירים. אתה חושב על הילדים שלך, שבבית, ואז שוב על ההורים של הנערים, ואומר לעצמך "ריבונו של עולם. בטח הם שמעו בחדשות על האירוע, והם מתפללים, כמו שאנחנו עשינו בזמן החיפושים, שנצליח במשימה שלנו ונמצא אותם, את היל דים שלהם, חיים ובריאים, אולי קצת מבוהלים, וקצת עם מכות יבשות ושריטות, אבל בחיים...". ובפי כל אחד מאנשי צוות החילוץ היתה תפילה, וגם תקווה, שנצליח במשימה ונמצא אותם חיים.

תוך כדי החיפוש היינו באדרנלין מטורף. אתה מתפלל שיקרה איזשהו נס ונמצא אותם אחד אחד, שנוכל להחזירם להוריהם. לצערנו, הפעם זה לא קרה. כאנשי צוות חילוץ מיוחד, מיומנים היטב, בסופו של יום, הלב שלנו נשבר.

בסוף השבוע המשכנו לחפש אחר נהג המ שאית שנסחף. התחושה היא כבדה גם לגביו. אבל אנחנו ממשיכים להתפלל.

 ??  ??
 ??  ?? אלימלך )מימין( במהלך החיפושים
אלימלך )מימין( במהלך החיפושים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel