Israel Hayom

השיטפון היכה פעמיים בבית משפחת רענן

הבת עדי נהרגה באסון השיטפון בנחל צפית סבתא רבתא שלה, זהבה שוהם, איבדה לפני 24 שנים את בעלה בשיטפון בנחל חרוד שממנו ניצלה בנס

- נצחיה יעקב ודני ברנר

רק ביום שישי בצהריים נחתו בישראל הוריה של עדי רענן ממושב מכמורת, והם מתקשים לעכל את הבשורה הקשה על מות בתם באסון השיטפון בנחל צפית. "ההורים עדיין המומים, כמו כולנו", אמר אחד מחברי המשפחה, "זה שוק בלתי נתפס וצריך זמן לעכל ולהתכונן להלווייה".

הלוויתה של עדי, בוגרת תיכון רמות ים במועצה האזורית עמק חפר, צפויה להתקיים היום בשעה 18:00 בבית העלמין במכמורת. סבה, אשר גרין, כתב כי "אסון כבד פקד אותנו ומטבע הדברים אנחנו עדיין מתקשים להפנים את הבשורה המרה. אנו מפצי רים בכם לאפשר לנו, המשפחה, את השעות הנדרשות ומבקשים שתכבדו את הצורך שלנו בפר טיות". מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר כי הם מחבקים בכאב את בני המשפחה.

האסון הקשה שפקד את המ שפחה הוא האובדן השני שהיא מתמודדת איתו בשל שיטפון קטלני. זהבה שוהם בת ה ,88 סבתא רבתא של עדי וחברת קיבוץ כפר רופין שבעמק בית שאן, איבדה את בעלה אדי שוהם ז"ל בשיטפון בנחל חרוד בשנת .1994 באירוע נהרג חבר קי בוץ נוסף בשם מיכאל פסחוב ז"ל ואילו היא עצמה ניצלה בנס לאחר שנסחפה בזרם.

האסון אירע ב 6 בנובמבר .1994 פסחוב התנדב להסיע את בני הזוג זהבה ואדי שוהם לנמל התעופה בן גוריון בדרכם לטיול בסין. זה היה יום חורף גשום במיוחד, וכאשר הגי עו השלושה במכוניתם לצומת נבות ופנו לכביש ,675 החוצה את נחל חרוד, סחף זרם המים את המכונית הקטנה לערוץ הנחל. השלושה הוכרזו נעדרים והחי פושים אחריהם החלו מייד, חרף תנאי מזג האוויר הקשים ששררו באזור. בחלוף כמה שעות נמ צאו אדי ומיכאל כשהם ללא רוח חיים, אולם זהבה ניצלה לאחר שהצליחה להיחלץ מהמכונית ובמשך כמה שעות נסחפה על גבה במים הגועשים במורד הזרם למרחק של כ 6 ק"מ, עד שנ בלמה בשיחים בשולי הערוץ כשהיא פצועה וחבולה. המחל צים שהבחינו בה חילצו אותה, והיא פונתה לטיפול בבית החו לים העמק בעפולה, שם אושפזה למשך כשבוע.

הטרגדיה הכפולה של זהבה שוהם היכתה בתדהמה את חב ריה הרבים בקיבוץ ומחוצה לו ובמהלך סוף השבוע ביקרו אותה בביתה רבים מחברי הקיבוץ שה ביעו השתתפות בצערה וזעזוע מהאסון הנורא שבו נגדעו חייהם של עשרת הצעירים."זה היה סי פור קשה וטרגדיה גדולה שצרו בה לכולנו בקיבוץ" סיפר אחד החברים, "הפרסומים על עדי החזירו את כולנו אחורה".

 ??  ?? עדי רענן
עדי רענן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel