Israel Hayom

"מנהל המכינה ירה טיל שהרג עשרה ילדים"

הכאב והזעם של משפחות הנספים ● אביה של רומי כהן ז"ל: "ניסינו להביא לביטול הטיול אבל נבלמנו; נקום מהאבל ונדרוש תשובות" ● ויש גם קולות אחרים, כמו אביו של צור אלפי ז"ל: "למרות האסון אין בנו כעס"

- ניקי גוטמן ונצחיה יעקב

משפחות הנערות והנער שנ ספו ביום חמישי באסון בנחל צפית שקועות באבלן, אבל מתוך הכאב העמוק היו מי שכבר הביעו זעם רב על אלו שאמורים היו להיות אחראים לשלום יקיריהם.

בני משפחתה של רומי כהן ז"ל, שיושבים שבעה במושב מאור שב שרון הצפוני, כועסים על מקבלי ההחלטות במכינה ועל כך שלמ רות כל נורות האזהרה הוחלט בכל זאת לצאת לטיול. האב עופר: "יד ענו שיש טיול של המכינה לדרום, אבל לא ידענו בדיוק מה התוכניות, וכשהתחזית לשיטפונות נודעה לנו כמו לכל עם ישראל, ניסינו יחד עם הורים אחרים למנוע את היציאה אבל הניסיונות נבלמו. פשוט לא הצלחנו לבטל או לדחות ליעד אחר.

"יש פה אסון בקנה מידה גדול. חיי עשר משפחות נהרסו. מגיעות למשפחות תשובות על המחדל שהיה כאן. הרי הכתובת היתה על הקיר. בהחלט נדרוש תשובות אחרי שנקום מהשבעה, עכשיו אנחנו מתעסקים באבל שלנו".

דודה של אחת הנערות אמר ל"ישראל היום" כי בני המשפחה סבורים שהאסון נגרם כתוצאה מר שלנות חמורה, וכי אביה של הנערה ביקש מהאחראים שלא ייצאו לטיול.

"המכינה הוציאה הודעה לתלמי דות על כך שהתקבלו האישורים מכל הגורמים הרלוונטיים, אבל ההודעה הזאת פשוט שקרית כי הם לא דיברו עם שום גורם", סיפר הדוד על מסרון שנשלח, לדבריו, מהמכינה. "המסרון הזה שהם הוציאו הטעה את הבנות, זה פשוט שקר כי אין שום גורמים רלוונטיים, אין דבר כזה בכלל. זה לא כמו בית ספר שצריך אישור. הרי כל בית ספר או תנועת נוער צריכים לבקש אישור ואם יש בעיה מבטלים את הטיול, אבל למכינות אין דבר כזה. זה מראה על כל ההתנהלות".

"הם התקשרו למישהו שהוא מומ חה לטיולים וקשור למכינה יום לפני ושאלו אותו אם אפשר לצאת לנחל צאלים והוא אמר להם 'בשום פנים ואופן לא'", הוסיף הדוד, "זה היה ביום רביעי. ביום חמישי הם כבר לא הת קשרו אליו, כי אז היה אומר להם לא לצאת גם לנחל צפית. הם החליטו 'לשכב על פסי הרכבת' והמשטרה מתחקרת אותם עכשיו להבין מה היה להם בראש. כולם ראו את המסרונים שהבנות שלחו אחת לשנייה".

עוד מספר הדוד כי הבעיות בהת נהלות הטיול החלו עוד לפני השי טפון שבו נסחפו הנערים. "הם ישנו בלילה בפתח הנחל, אמא של הנערה דיברה איתה בבוקר והתפלאה שהם ישנו שם. זה ברור מעבר לכל ספק שהיתה כאן הפקרות מטורפת, עצם ההחלטה להוציא טיול כשכל ילד בן 3 במדינה יודע שלא מטיילים עכשיו, בטח לא בנחלים האלה, היא שערו רייתית. אם היו עשרה הרוגים מגראד בצפון או בדרום אז כבר היינו עכשיו במלחמה. אבל מה שמנהל מכינת בני ציון עשה זה לירות טיל ולהרוג עשרה ילדים".

קולות אחרים נשמעו ממשפחתו של צור אלפי ז"ל ממזכרת בתיה. אביו של צור, רון, אמר: "למרות האסון אין בנו כעס, רק אהבה. אנחנו מחבקים את החבר'ה מהמכינה היק רה ושולחים תנחומים לכולם. המסר שלנו הוא תמשיכו לטייל ותהיו טו בים לכולם".

 ??  ?? הנרות חזרו לכיכר: בתל אביב ובירושלים התאספו אתמול לעצרות זיכרון ספונטניות בעקבות האסון בנחל צפית
הנרות חזרו לכיכר: בתל אביב ובירושלים התאספו אתמול לעצרות זיכרון ספונטניות בעקבות האסון בנחל צפית
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel