Israel Hayom

ואנו שותקים: ממופתי נאצי למופתי כיום

- אדי כהן ד"ר אדי כהן הוא מזרחן ועמית מחקר בביה"ס לתקשורת בינלאומית,CIC, אונ' בר אילן

המופתי הפלשתיני מוחמד אחמד חוסין הוציא תחת ידו לפני כשבועיים )דווקא ביום השואה( פסק הלכה, האוסר מכירת נדל"ן ליהודים בירושלים. מדובר בפסק הלכה רווי אנטישמיות וגזע נות שיש בו רכיבים של הסתה לאלימות ולרצח.

ע"פ התרגום של "מבט לתקשורת פלסטינית" בראשות איתמר מרכוס, פסק המופתי: "פלשתין, הכוללת בתוכה את ירושלים, היא אדמת הקדש אסלאמי )וואקף(, שאסור לפי ההלכה המוסל מית לוותר עליה או להקל את העברת הבעלות עליה לאויבים, כי היא חלק מהנכסים האסלאמיים הציבוריים. הקניית בעלות לאויבים על שטח אסלאמי או חלק ממנו הינה משוללת תוקף והיא בגדר בגידה".

הוא הוסיף: "מי שמוכר את אדמתו לאויביו, או לוקח פיצויים בעבורה, הוא חוטא, משום שהוא מסייע בכך להוצאת מוסלמים מבתיהם. אללה יתעלה ויתרומם קשר את אלו שמוציאים מוס למים מבתיהם, ואלה שמסייעים בכך, עם אלו שנלחמים במו סלמים בגלל דתם". עוד כתב כי ירושלים היא בירת פלשתין הנצחית, וכי ההכרזה האמריקנית בנוגע לירושלים והחשבתה כבירת ישראל היא חסרת תוקף או לגיטימיות.

חוסין הדגיש כי "ירושלים ומסגד אל אקצא הם הקדש אסלא מי עד יום הדין; אין אפשרות למכור, למסור או להוריש אותם, ולאף אחד אין זכות לוותר עליהם". "ויתור לאויב על ירושלים, על חלק ממנה, או על חלק ממסגד אל אקצא, לאויבים הוא כוויתור על מכה ועל המסגד הקדוש ]במכה[, או על אל מדינה ומסגד הנביא" .

המופתי לא מציין במפורש שהאיסור חל רק על מכירה ליהודים, אך ברור שכוונתו אלינו, כשציין במפורש שישראל גזלה את פלשתין, גירשה את תושביה מבתיהם, בזזה את רכו שם וביצעה, לטענתו, את הפשעים הנוראים ביותר במקומות הקדושים.

פסק ההלכה מזכיר לנו פתווה קודמת שהוציא מופתי אחר, עוד לפני הקמת מדינת ישראל. מדובר בפושע המלחמה אמין אל חוסיני, ששיתף פעולה עם הנאצים לפני מלה"ע השנייה וב מהלכה. הוא ניסה בהצלחה רבה לשלהב את הערבים בפלשתינה, להסיתם נגד היהודים ולמנוע מהם מכירת קרקעות ואדמות. המופתי דאז קבע כי מתן בעלות על אדמה בפלשתין לציונים, יוביל באופן בלתי נמנע למחיקת סימני האסלאם ולכיבוי אור האסלאם והערבים בארץ הקודש, וכי במכירת כל טפח מאדמתה לציונים יש בגידה באללה ובשליחו ובמוסלמים כולם, וסיוע להוצאת המוסלמים מבתיהם.

אל חוסיני קבע שמי שמוכר אדמות כאילו מוכר חלקים ממסגד אל אקצא ולכן ינודה ולא ייקבר בבית קברות מו סלמי. "אל לנו להתיידד איתם ולא להפוך אותם לחברינו. הם האויב - היזהרו מהם, גם אם הם הוריכם, בניכם, אחיכם, בעליכם או נשיכם. מכירת אדמה - מעט או הרבה ממנה, ספסרות וסיוע במכירה, גם אם על ידי דיבור ותיווך בנושא, ואפילו נקיטת עמדה ניטרלית בנושא - היא בגידה ממעלה ראשונה באללה, בשליחו ובמאמינים".

מניותיו של המופתי דאז עלו משום שהוא, בין השאר, נתפס כמי שמגן על אדמת הערבים מפני היהודים. שני האישים, אל חוסיני אז וחוסין היום, השכילו לעשות שימוש בתעמולת הפחדה. שניהם קבעו שכל המוכר אדמות בירושלים ליהודים דינו מוות ולא יזכה לעולם הבא. הם סמכו את פסקיהם על הקוראן והחדית'. הסמכות הדתית שיש להם מוסיפה לגיטימציה למסרים בקרב מאמיניהם.

השאלה המתבקשת, מדוע פסק ההלכה השערורייתי של מופתי הרש"פ לא קבל תהודה בתקשורת הישראלית? כמו כן, מדוע לא פועלים לחשוף את ניסיונות הפלשתינים לאיים ולפגוע בחופש התעסוקה של תושבי ירושלים? מדוע ישראל לא משכילה לחשוף את פניהם האמיתיות של הפלשתינים בפני מנהיגי העולם? האם התרגלנו לאנטישמיות הפלשתינית ולגזענותה נגדנו?

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel