Israel Hayom

סוף שבוע באירופה

- אלי שטרן מרגש". "איזה מזל שבאנו, נוש? נכון?" - "היה מדהים בסוף.

זו היתה פסגת השיחה בין שתי אוהדות הג'ודו ביציאה מביתן 2 בגני התערוכה ביום שישי, כמה דקות אחרי ששגיא מוקי זכה במדליית זהב באליפות אירופה שננעלה אתמול בהצלחה גדולה בת"א וסידר ל 4,000 איש לשיר את "התקווה".

עד כמה מוקי התרגש מהזכייה היה אפשר לראות בניסיון שלו להצליח לסיים את ההמנון על הפודיום. את "ארץ ציון וירושלים" הוא כבר לא הצליח לשיר, נגמר לו האוויר. וכמה שאפשר להבין אותו, בוודאי כשחושבים על אורי ששון שאיבד את הנשימה את מול אחרי 2 דקות בתוך הקרב הראשון והאחרון שלו.

כמה דקות לפני ההמנון מוקי ניצח )עד 81 ק"ג( את סמי שואוצ'י הבלגי בווזארי, אחרי שהקרב הוכרע רק בנקודת הזהב. בסיום 4 הדקות שניהם הגיעו לנקודת הזהב עם 2 עונשים, אבל מוקי הצליח לייצר תר גיל ולהניח לבלגי כתף על המזרן. זה לא קרה בג'ודו מבריק, אבל זה הספיק בשביל ווזארי ובשביל שיו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי יעלה לפודיום וישאיר את הזהב בת"א.

המטרה הבאה של פונטי תהיה להביא את אליפות העולם ללבנט. את אירופה הוא אכל בלי מלח.

"יצאתי מהבית בתחושה טובה", סיפר מוקי כשפניו משופשפות רק כמו מי שסיים יום קרבות מתיש יכו לות להיות, "כשעומדים בכניסה לאולם ושומעים את הקהל, ההרגשה מטורפת. אף פעם לא התחריתי מול כמות כל כך גדולה של ישראלים. זה העביר בי זרמים".

לשיחת הטלפון עם שרת הספורט, מירי רגב, שלא הגיעה לאליפות ביום שישי כדי לא לחלל את השבת, מוקי הגיע בשיא הפאסון וענה לטלפון ב"מה נשמע, מירי, מה קורה?". אין כמו שיחה מפוליטיקאי רגע אחרי שיא ספורטיבי כדי להוריד את האתלט לקרקע ולהנמיך לו את האופוריה.

עוד לפני הזכייה השנייה של מוקי באליפות אירופה )הראשונה היתה בבאקו ב ,(2015 עלתה למזרן גילי שריר, שפגשה ברבע הגמר )עד 63 ק"ג( את הישראלית אליס שלזינגר, שמייצגת את בריטניה. איפון שלח את הישרא בריטית לחצי הגמר, ושם היא זכתה לעידוד מאסיבי שלא עזר, והיא נפרדה מהתחרות עקב הרח קה על רקע פגיעה ברוח הג'ודו. עם ניסיון כמו שלה, היה אפשר לצפות משלזינגר להימנע ממהלך כל כך מטופש. שריר המשיכה לבית הניחומים, שם הפסידה באיפון ליקטרינה ואלקובה הרוסיה.

את האליפות נעל בצורה מושלמת פיטר פלצ'יק שסידר לישראל מדליה רביעית )זהב ו 3 ארד(. פלצ'יק נראה בסיום בעיקר המום, ובצדק. ביום כזה שבו כל הזרקורים כוונו על ששון שאכזב, נראה שגם הוא לא חלם לחזור לביתו עם מדליה. וכך הסתיים לו סוף שבוע נדיר בענף הג'ודו הישראלי. כן ירבו.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel