Israel Hayom

"שחקן ענק, אדם ענק"

אנדרס אינייסטה הודיע רשמית על הפרידה מברצלונה וקצר מחמאות "לעולם לא אשחק נגד בארסה", הצהיר

- סאל אמרגי

ביום שישי, במקום שבו הפך לאדם ולשחקן, אנדרס אינייסטה בכה. אף שכבר כמה שבועות התכונן לרגע ההודעה, הכל היה חזק ממנו - 16 שנים בק בוצת הבוגרים, התארים הרבים ואהבה אינסופית של האוהדים.

"אני רוצה להפוך לפומבית את החלטתי, כי זוהי עונתי האחרונה", הכריז בגרון חנוק מול משפחתו, חב ריו לברצלונה ומאמניו. "איני רוצה לשקר לאיש ולעצמי. בקרוב אהיה בן ,34 נתתי את נשמתי למועדון ואני צריך להיות כן עם עצמי ול דעת שאני יכול לתת כל מה שאני רוצה. איני יכול להיות מאושר אם אחשוב שאיני יכול לתת מה שד רוש", הודה. בניגוד לצ'אבי או לק רלס פויול, אינייסטה עוזב כשהוא אחד השחקנים החשובים בהרכב. "הייתי רוצה שאזכר כשחקן גדול וכאדם גדול", אמר אינייסטה. מטרתו הושגה, כי לאחר כל התארים שזכה, עם ברצלונה ונבחרת ספרד, אנשים מדברים באותה מידה על האלגנטיות שלו במגרש ומחוצה לו.

"אנדרס הצליח לראות לפני כולם מה אפשר לעשות במרחב צפוף וקטן. הוא שחקן ענק, אך גם אדם ענק", אומר לואי ואן חאל, האחראי להופעת הבכורה שלו ב 29 באוקטובר 2002 מול קלאב ברוז' )"זה הזיכרון הכי טוב שלי", מסכם אינייסטה(. פפ גוואר דיולה הוסיף שבזכות אינייסטה הוא מבין טוב יותר כדורגל.

רק אדם מיוחד יכול להבקיע את השער שהעניק לספרד את המונדיאל הראשון שלה, ובמקום לחשוב על כך חגג עם דאגה אחרת לגמרי: "רק רציתי להראות את הכיתוב על חול צתי, כדי שכל העולם יידע שחברי דני חארקה מת אך ממשיך איתנו", ציין בהתייחסותו לשחקן אספניול. אינייסטה לא חשף להיכן יעבור אחרי המונדיאל, אך סיפר היכן לא יהיה: "לעולם לא אשחק מול בארסה".

אחד ה"קורבנות" האחרונים של אינייסטה הוא מאמן סביליה וינצ'נזו מונטלה, שאתמול פוטר, אחרי הת בוסה בגמר הגביע, הדחה בצ'מפיונס וההפסד מול לבנטה.

ריאל מדריד. עם שחקן אחד בלבד מבין אלו ששיחקו במינכן )קסמירו( ועם כל המחשבות בגו מלין בצ'מפיונס, הבלאנקוס ניצחו את לגאנס 1:2 משערים של גארת' בייל ובורחה מיורל.

 ??  ?? אינייסטה. ים של דמעות
אינייסטה. ים של דמעות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel