Israel Hayom

רה"מ, שקד וחיות נועדו: "היה דיון רציני בפסקת ההתגברות"

ההערכה: חיות תומכת בעמדת היועמ"ש ולפיה יידרש רוב של 70 ח"כים כדי להתגבר על פסילת חוק בידי בג"ץ - ולא ,61 כמוצע כעת

- מתי טוכפלד ויאיר אלטמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אתמול עם שרת המש פטים איילת שקד ונשיאת בית המ שפט העליון אסתר חיות לגבי האפ שרות שהכנסת תעביר בקרוב את פסקת ההתגברות.

מלשכת רה"מ נמסר כי הפגישה ארכה שעתיים והייתה רצינית ומ עמיקה. המשתתפים סירבו להתייחס לתוכן הפגישה, אולם בחדשות 2 דווח כי הנשיאה חיות הזהירה כי רוב של 61 ח"כים להתגברות על פסילת חוק בידי בג"ץ מסכנת את הדמוקרטיה.

חיות הכחישה את הדיווח. "נשיאת בית המשפט העליון מכבדת את הסי כום שהיה לכל משתתפי הישיבה שלא להתייחס לשום פרט מן הדב רים שנאמרו במהלך הישיבה, פרט להודעה המשותפת שתופץ על ידי לשכת רה"מ", נמסר בהודעה מטעמה, "פרסומים שהופיעו בתקשורת בעניין דברים המיוחסים לנשיאה נעשו על דעת המפרסם בלבד".

ההערכה הסבירה היא שעמדת הנ שיאה אינה שונה מעמדת היועמ"ש אביחי מנדלבליט. בישיבת ראשי מפ לגות הקואליציה לפני כשבועיים ציין היועמ"ש כי פסקת ההתגברות תהיה אפשרית רק אם יושג רוב של 70 חברי כנסת לפחות שיבקשו לאשר מחדש חוק שנפסל על ידי בג"ץ. באופן מעשי, מדובר בהתנגדות לאישור הפסקה.

הלחץ של הבית היהודי

הפגישה עם חיות התקיימה אתמול אחרי שלשכת נתניהו נענתה לתנאי של חיות, שלפיו הדיון בוועדת השרים באישור החוק יידחה עד לאחר הפגי שה. לאחר הדחייה, שלה הסכימה גם סיעת הבית היהודי, הודיע יו"ר המ פלגה השר נפתלי בנט כי יום ראשון הבא יהיה המועד האחרון שבו אפשר יהיה להגיע להבנות והסכמות, וכי ביום זה תעלה סיעתו את פסקת ההתגב רות לאישור ועדת השרים לחקיקה גם ללא תיאום. בנט הבהיר כי אם נת ניהו יטיל וטו או יגיש ערר על החלטת ועדת השרים, תראה את עצמה סיעת הבית היהודי משוחררת מהצבעה על חוקים אחרים ולא תהיה כפופה למ שמעת הקואליציונ­ית לגביהם. על פי הצעת החוק של הבית היהודי, הכנסת תוכל לאשר חוק שנפסל על ידי בג"ץ באמצעות 61 ח"כים בלבד. במערכת הפוליטית מעריכים כי ייתכן שבסופו של דבר יימצא תווך בין עמדת הבית היהודי לבין עמדת הרשות השופטת והיועמ"ש, שדרשו רוב של 70 ח"כים.

 ?? צילום ארכיון: אורן בן חקון ?? נתניהו וחיות
צילום ארכיון: אורן בן חקון נתניהו וחיות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel