Israel Hayom

על רקע הירי בכבישי הדרום: החוק יתוקן והענישה תוחמר

- יאיר אלטמן

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול להחמיר באופן דרמטי את הענישה על ירי בלתי חוקי. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב בין השאר כי תיקון החוק נדרש היות שהעבירה בנוסחה היום אינה כוללת מקרים רבים של שימוש בנשק חם העלול לסכן חיי אדם - למשל כאשר הירי מסוכן אך לא מתבצע באזור מגורים - וכן מכיוון שהעונש הקבוע היום בחוק אינו חמור דיו. הצעה זו קודמה על ידי שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, על רקע אירועי האלימות בכבישי הדרום וההבנה כי החוק הקיים אינו נותן מענה לאכיפת אירועים כאלה בצורה מיטבית.

בתיקון החוק מוצע להרחיב את גדרי העבירה ולקבוע שתי עבירות: עבירת בסיס ועבירה בנסיבות מחמירות. על עבירת הבסיס, שתחולתה תהיה על כל ירי מנשק חם שלא כדין, תוחמר הענישה לשנתיים מאסר. על עבירה בנסיבות מחמירות, ייקבע עונש של חמש שנות מאסר. עם הנסיבות המחמירות יימנו מקרים של ירי באזור מגורים או באופן אחר שיש בו כדי לסכן חיי אדם.

לנוכח הדחיפות הקיימת באישור החוק והחשיבות בקיצור זמני החקיקה, אישרה הממשלה עקרונית את טיוטת החוק והסמיכה את ועדת השרים לאשר את נוסח הצעת החוק על דעת הממשלה. הוועדה צפויה לאשר את ההצעה בהמשך היום.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel