Israel Hayom

"קואליציה היא כמו זוג נשוי - אם ירצו להתגרש, דבר לא יעזור"

- יו"ר הקואליציה אמסלם בראיון מיוחד: גדעון אלון

רגע לפני פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, יו"ר הקואליציה דוד אמס לם לא פוסל שהוא יסתיים בהקדמת הבחירות. "בימינו כל דבר יכול לק רות", אומר אמסלם בראיון ל"ישראל היום", "השאלה היא איך יתנהלו הד ברים בתוך הקואליציה בנושא חוק הגיור וחוק הגיוס. קואליציה היא כמו זוג נשוי: אם הם רוצים שלום בית, הם יתפשרו וימשיכו לחיות ביחד. אבל אם הם רוצים להתגרש שום דבר לא יעזור. לנהל קואליציה עם שש מפ לגות זה יותר קשה מלנהל זוגיות".

אמסלם אופטימי באשר לאישור פסקת ההתגברות ולו משום שהיועמ"ש מנדלבליט תומך בהצעת החוק. "הליכוד והבית היהודי אינן מקבלות את עמדת 'כולנו' להחיל את החוק רק על העובדים הזרים, כי אז יטענו בצדק שזה חוק פרסונלי", אומר אמסלם, "אני משוכנע שאפ שר יהיה לשכנע את 'כולנו' לת מוך בחוק, שכן בעיקרון הם תומ כים והוויכוח הוא על מספר הח"כים שיידרשו לצורך שינוי החלטת בית המשפט, ולכן אני מאמין שבסופו של דבר נגיע למספר שיהיה מקובל על כולם". לדבריו, בכל הנוגע להצעות חוק של הקואליציה, הוא סומך על חבריה. "הצעות החוק שלנו צריכות לעבור", הוא חורץ.

שמו של אמסלם הוזכר לאחרונה כמועמד לראשות עיריית ירושלים. "אני מתלבט עם עצמי, כי לכל הח לטה שאקבל יהיו השלכות על כמה מישורים וביניהם על משפחתי הק רובה וילדי", הוא אומר, "אני מודה שההתלבטויו­ת הן עצומות. לא דיב רתי על כך עדיין עם ראש הממשלה, ועלי גם לשבת עם נציגי המפלגות החרדיות. אני אוהב את ירושלים ובכל השנים יש לי פינה חמה בלב לעיר. ואל תשכח שבמשך 20 שנה עבדתי בעיריית ירושלים".

פינה חמה בלב לי ם

לשאלה אם הוא נהנה מתפקיד יו"ר הקואליציה, שקודמיו )השרים יריב לוין וזאב אלקין( טענו כי הוא תפקיד שוחק וכפוי טובה, השיב אמ סלם: "נכון שזה תפקיד כפוי טובה, אבל זו המשימה שהוטלה עלי ואני מבצע אותה בצורה הכי טובה שאני יכול. זו המשמרת שלי ובדיוק כמו שבצבא מילאנו משימות של שמירה, תורנות מטבח ושירותים, גם בכנסת אני ממלא את המשימה הזו שהוטלה עלי על ידי ראש הממשלה ולא עושה זאת כאדם ממורמר".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ח"כ אמסלם
צילום: אורן בן חקון ח"כ אמסלם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel