Israel Hayom

קרע חסר תקדים בין מנהלי בתי החולים למשרד הבריאות המשרד: ההבהרה נדרשת

מנכ"ל המשרד הוציא הנחיה חדשה שלפיה על בתיה"ח לקבל אישור מראש על כל קשר עם גורמים במשרד ומחוצה לו ● המנהלים מוחים בחריפות: "ההוראה פוגעת קשות באמון ובעבודתנו"

- רן רזניק

קרע חסר תקדים במערכת הבריאות הציבורית ביש ראל: מנהלי בתי החולים הממשלתיים יוצאים באופן חריף נגד מנכ"ל משרד הבריאות והנה לת המשרד, זאת בעקבות הוראה חדשה שלפיה עליהם לקבל אישור מראש על כל קשר עם גורמים במ שרד ומחוצה לו.

ההנחיה, שנשלחה בשבוע שעבר על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, למנהלי המרכ זים הרפואיים הממשלתיים, קובעת כי עליהם לקבל אישור מראש על כל קשר עם גורמים בתוך משרד הבריאות ומחוץ למשרד - כמו חברי כנסת, אנשי אקדמיה ומחקר, תור מים מהארץ ומהעולם, חברות תרו פות וטכנולוגיה, לוביסטים, עיתו נאים, משלחות מהתפוצות ועוד. המכתב החריף של מנהלי בתי החו לים נגד הנהלת משרד הבריאות, שבו הם דורשים לבטל את ההוראה לאלתר, נחשף אתמול לראשונה באתר "ישראל היום".

את ההוראה החדשה הוציא לפני שבוע מנכ"ל משרד הבריאות לכל 11 מנהלי בתי החולים הממשלתיים, כולל מנהלי בתי החולים איכילוב בתל אביב, שיבא תל השומר, וול פסון בחולון, אסף הרופא בצריפין, זיו בצפת, רמב"ם ובני ציון בחיפה, פוריה בטבריה ובית החולים לג ליל המערבי בנהריה.

בר סימן טוב כתב כי ההוראה החדשה נועדה "לוודא סנכרון ותיאום מסודרים", וכי על פי הוראה זו את האישור חייבים מנה לי בתי החולים לקבל מד"ר אורלי ויינשטיין, ראש חטיבת בתי החולים הממשלתייים, שאחראית מתוקף תפ קידה לבתי חולים אלה.

בתגובה לכך כתב אתמול ד"ר חזי לוי, מנהל בית החולים ברזי לי שמכהן כיו"ר פורום מנהלי בתי החולים הממשלתיים, לבר סימן טוב: "קראנו בתדהמה את מכתבך".

הוא הדגיש כי העבו דה של מנהלי בתי החו לים רצופה בפגישות רבות עם גורמים מחוץ למשרד הבריאות ומחוץ למערכת הממשלתית, וכי "בזכות ניסיון רב, אחריות ופעי לות בלתי נלאית אנו מקדמים את בתי החולים... ומביאים להישגים שהביאו את הרפואה הציבורית לרמה גבוהה מאוד, למרות קשיים רגול טוריים ותקציבים מדולדלים ובלתי סבירים".

לוי התריע בשמם של כל מנה לי בתי החולים כי ההוראה החדשה תפגע ב"יכולתנו לפעול למען מי מוש יעדי משרד הבריאות ובתי החו לים ותערער את מעמדם של מנהלי בתי החולים שנבחרו כראויים על ידי משרד הבריאות ואשר חלקם אף שי משו בתפקידי מפתח ברמה הגבוהה ביותר במערכת הבריאות ובמשרד הבריאות עצמו".

שלושה מנהלים בכירים במער כת הבריאות שדיברו עם "ישראל היום" אמרו אתמול כי ההוראה החד שה פוגעת קשות באמון שלהם בצ מרת משרד הבריאות וביצועה של ההוראה לא יאפשר לדבריהם ניהול וקידום של בתי החולים.

עוד הם אמרו כי לתחושתם, הרקע להוראה החדשה הוא תחושה קשה מאוד של חשדנות כנגד מנה לי בתי החולים מצד חלק מבכירי הנהלת משרד הבריאות, וגם ביקורת שהועלתה נגד משרד הבריאות סביב המאבק התקציבי החריף מול הנה לות בתי החולים רמב"ם, זיו ונהריה.

בשבוע שעבר כתב גם ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה בהסתדרות הרפואית, למנכ"ל משרד הבריאות כי ההוראה החדשה היא "בלתי ראויה, מכפיפה את מנהלי בתי החולים לפיקוחו של 'האח הג דול', מגבילה את חופש פעולתם וע צמאותם, הופכת אותם לבובות על חוט, אינה מאפשרת להם למלא את המשימות הרבות והחשובות שעליהן הם מופקדים, מעקרת את מהות תפ קידם, סותרת את העקרונות הבסי סיים של חברה דמוקרטית ומזכירה התנהלות של משטרים שעבר זמנם מן העולם".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "זו הבהרה בנוגע להתנהלות התקי נה הנדרשת מכל עובדי המשרד וכל משרד ממשלתי אחר".

 ?? צילום: נעם ריבקין פנטון ?? בר סימן טוב
צילום: נעם ריבקין פנטון בר סימן טוב
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? ליצמן
צילום: גדעון מרקוביץ' ליצמן
 ??  ?? "נדהמנו מההנחיה". ד"ר חזי לוי
"נדהמנו מההנחיה". ד"ר חזי לוי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel