Israel Hayom

קופ"ח מכבי תשתתף במימון משקפיים חכמים לכבדי ראייה

המשקפיים, שהם פיתוח ישראלי, צפויים לעשות מהפכה בתחום העצמאות לבעלי המוגבלות ● באמצעות מצלמה זעירה הם יזהו פנים, שטרות וטקסטים

- מיטל יסעור בית אור

כבדי ראייה מבוטחי מכבי יוכלו להיעזר לראשונה במ שקפיים חכמים, שיקריאו עבורם טקסטים, יזהו פנים ויוכלו לזהות שטרות כסף או מוצרים, זאת במי מון חלקי של הקופה.

הטכנולוגיה פותחה על ידי חברת "אורקם" הישראלית, שהוקמה על ידי מייסדי מובילאיי, פרופ' אמנון שע שוע וזיו אבירם, והיא מיועדת לפי מפתחיה, לעשות מהפכה, כפי שעשו מכשירי השמיעה לציבור החירשים.

הזכאות תיכנס לתוקף בתוך חו דשיים, אם כי גם אחריה מחירם של המשקפיים אינו זול כלל. מחיר הדגם היקר עומד על 18 אלף שק לים, וכבדי ראייה מבוטחי הקופה ישלמו עבורו 10,800 שקלים. מחיר הדגם הזול עומד על 15 אלף שק לים, וחברי מכבי זהב ישלמו עבורו 8,800 שקלים.

עבור כבדי הראייה זהו שיתוף פעולה ראשון מסוגו, אך בעלי תעודת עיוור קיבלו עד כה מימון חלקי מהמדינה לרכישת המשקפיים. עיוורים מבוטחי הקופה יקבלו מימון נוסף וייהנו מהנחה גדולה אף יותר.

"אורקם" היא חברה ישראלית שנוסדה בשנת 2010 עם חזון ברור - לרתום את כוחה של הראייה המלא כותית לסייע ולשפר את חייהם של אנשים לקויי ראייה, עיוורים, בעלי קושי בקריאה או אלו החווים עייפות מקריאה. מדובר בטכנולוגיה מהפ כנית בתחום הראייה הממוחשבת ומערכות לומדות, המשלבת אינ טליגנציה מלאכותית מתקדמת ומאפשרת סיוע בפעולות שגרתיות.

המשקפיים, שנקראים OrCam" ‪,"MyEye 2.0‬ כוללים יחידת ראש אלחוטית בגודל של אצבע. הט כנולוגיה מופעלת על ידי מחוות הצבעה אינטואיטיב­ית או על ידי הפניית מבטו של הלובש - דבר המאפשר שימוש במכשיר ללא ידיים, וללא שימוש בטלפון חכם או .Wi-Fi

המכשיר מכיל מצלמה זעירה המולבשת על משקפיים, ובהוראת המשתמש מצלמת את האובייקט שמול עינו ומקריאה את הטק סט ישירות לאוזנו. הטכנולוגיה מיועדת לקריאת חומרים כתובים, דוגמת עיתונים וספרים, מסמכים במחשב או בטאבלט, זיהוי פרצופים בסיטואציות חברתיות שונות, זיהוי מוצרים, זיהוי צבעים וזיהוי שטרות כסף, כך שהיא מספקת רמה גבוהה של עצמאות למשתמש.

רן סער, מנכ"ל מכבי, אמר: "זו טכנולוגיה מדהימה כחול לבן, גאווה להיות ישראלי ביום כזה".

 ?? צילום: קוקו ?? מנכ"ל מכבי ומנכ"ל מובילאיי
צילום: קוקו מנכ"ל מכבי ומנכ"ל מובילאיי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel