Israel Hayom

נשקלת הסרת הפיקוח על הדלק; מרווח השיווק של חברות הדלק יוזל ב־5 אג'

שרי האנרגיה והאוצר חתמו על צו שמוזיל את מרווח השיווק ● בינתיים, הלילה בחצות תהיה עליית מחירים נוספת של 11 אגורות לליטר

- אריאל ויטמן

בחצות הלילה שבין שני לשלישי יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק. ככל הנראה גם הפעם מדובר בעליית מחירים.

השינוי במחיר מורכב מהפחתת מרווח השיווק למחיר השירות העצש מי בש7.4 אג' לליטר, עליית התוספת לתדלוק המלא 0.85שב אג' לליטר ועש ליית מחירי הבנזין בשוק הבינלאומי של 16 אג' לליטר, מה שאומר שבסך הכל נראה עלייה של 11 אג' לליטר במחיר בשירות עצמי.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקש טן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשיש רות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.46 שקלים לליטר, עלייה של 11 אג' מהחודש הקודם, או עלייה של .1.73%

מינהל הדלק במשרד האנרגיה ערך בחודשים האחרונים בחינה יסודית לתש עריף הבנזין בתחנה. זאת בהתאם למש תודולוגיה המקובלת הקובעת בחינה אחת לחמש עד שש שנים.

במסגרת העבודה זיהה המשרד כי בשל צמצום עלויות החברות וגידול משמעותי בכמויות הבנזין הנרכש, העש לות המקסימלית לליטר שאותו משלש מים האזרחים יכולה להיות נמוכה יותר.

בעקבות הצגת עמדות הנוגעים בדבר, שכללה גם העברת נתונים עדכש ניים ומפורטים ובכלל זה עדכונים של הוצאות שכר, עדכוני הוצאות ארנונה ועוד, המליצה הוועדה על הפחתה של 4.7 אג' לכל ליטר בנזין שאותו נרכוש בחמש השנים הקרובות 5.5( אגורות כולל מע"מ). עמלת התדלוק בשירות המלא צפויה לעלות בכאגורה אחת.

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? ממחר בחצות צפויה עוד עליית מחירים
צילום: יהושע יוסף ממחר בחצות צפויה עוד עליית מחירים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel