Israel Hayom

מחכה לגודו

ביום חמישי ייפתח ביפו פסטיבל תיאטרון בינלאומי בין ההפקות המסקרנות: "מחכים לגודו" עם דורון תבורי ומנשה נוי תבורי, ששיחק גם ב"להעיר את הדב", חווה ברחוב את כוחה של הטלוויזיה

- מאיה כהן

לפני יותר מ 30 שנה שיחק דורון תבורי בתיאטרון חיפה את אחת הדמויות המעניינות שיש לתיאטרון לה ציע: דמותו של לאקי במחזה "מחכים לגודו" מאת סמואל בקט. עכשיו הוא חוזר לאותו תפקיד, עם אותו במאי שביים אותו אז, אילן רונן.

זה יקרה במסגרת ‪,"Jaffa Fest"‬ פסטיבל תיאטרון בינלאומי שייפתח ביפו ב 3 במאי. במסגרת הפסטיבל, בניהולה של מנכ"לית תיאטרון גשר, לנה קריינדלין, ובניהולו האמנותי של מנכ"ל התיאטרון הקאמרי לשעבר, נעם סמל, יוצגו במשך ארבעה שבועות יותר מ 80 הצגות ומופעים.

"מחכים לגודו" תעלה בעברית ובע רבית ולצידו של תבורי משחקים בהצ גה מנשה נוי, מורד חסן ורסאן אשקר. המחזה, שנכלל בז'אנר מחזות האבסו רד, עוסק בשתי דמויות, גוגו ודידי, שממתינות לאדם בשם גודו, אלא שגודו אינו מגיע. הציפייה המייאשת והמפגש עם אדם נוסף והעבד שלו - מייצרים קרב קיומי בין הדמויות.

את התפקיד של לאקי העבד יגלם תבורי בערבית, אף שאינו דובר ערבית. "התפקיד שלי בערבית הוא מונולוג אחד ארוך במערכה הראשונה, כשש דקות, במיטב הסגנון הבקטי", מספר תבורי, "במערכה השנייה אני אילם. הסצנות של גוגו ודידי הן בעברית. בסצנה שבה ארבעתם על הבמה - השיחות מתנה לות בערבית.

"כשניגשתי ללמוד את הטקסט בע רבית, גיליתי שאני זוכר אותו מההפקה שהעלינו בתיאטרון חיפה, שגם שם אמ רתי את הטקסט בערבית. גם עבדתי שנים ארוכות באום אל פחם כמדריך נוער, אז הערבית שלי לא נרדמה. הטק סט נורא מסובך, שבור ורצוץ. בסופו של דבר הוא הופך להיות בליל של מילים".

בחמש השנים האחרונות תבורי משחק באופן קבוע בתיאטרון גשר. הוא משחק במקביל בתשע הצגות, ובהן "הדיבוק", "אליס", "נופל מחוץ לזמן", "אני דון קיחוטה", "ספר דוד המלך" ו"אבות וב נים". כעת הוא בחזרות ל"אורסטיאה" מאת אייסכילוס, טרילוגיה של טרגדיות יווניות. ההפקה תעלה ביוני.

הוא שיחק גם בסרטו האחרון של אבי נשר, "החטאים", שיצא ב ,2016 אבל למרות היותו שחקן עסוק, ותיק ומוערך, נראה שרבים נחשפו אליו רק לאחרונה בסדרה "להעיר את הדב", שממש בש בוע שעבר הסתיימה עונתה הראשונה.

בסדרה גילם תבורי את עורך הדין אבנר כץ, שגם הוא, כמו הגיבורה הדס, נאלץ להתמודד עם סיכומי פגישות חשאיים שלו עם הפסיכולוג שלו, שנ שלחים אליו במפתיע.

"עשיתי נורא מעט טלוויזיה", אומר תבורי, "שיחקתי בסדרה 'גירושים מאוחרים' שביים רם לוי )על פי ספרו של א"ב יהושע; מ"כ( לפני שלוש שנים, ועכשיו שיחקתי ב'להעיר את הדב'.

"כן, אנשים התייחסו אלי יפה ברחוב בעקבות הסדרה )צוחק(. האמת היא שאני לא כל כך רואה ולא כל כך משחק בט לוויזיה, אבל היתה עבודה מצוינת עם יוצרת הסדרה, קרן מרגלית.

"את נועה קולר אני מכיר מתיאטרון גשר, את עלמה זק לימדתי באוניברסיט­ה, אז זה היה מין מפגש חברים כזה. זאת היתה עבודה מאוד נוחה וחופשית ויצי רתית. אני מאוד אשמח אם תהיה עוד עונה לסדרה".

 ?? צילום: רדי רובינשטיין ?? תבורי )במרכז( ב"מחכים לגודו"
צילום: רדי רובינשטיין תבורי )במרכז( ב"מחכים לגודו"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel